English

سید حامد عاملی خبر داد:

راه اندازی اتاق مانیتورینگ کنترل ترافیک در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و تهیه دوربین‌های پلاک‌خوان برای پلیس راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد و باید تا عید نوروز این اتاق در اردبیل راه اندازی شود.

راه اندازی اتاق مانیتورینگ کنترل ترافیک در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید حامد عاملی ، استاندار اردبیل در سومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان اردبیل گفت: با نصب دوربین های پلاک خوان و راه اندازی اتاق مانیتورینگ، امنیت و نظارت بر ترافیک شهری و جاده ها افزایش می یابد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان بیش از پیش افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تجهیز جاده ها و مراکز شهری به سیستم هوشمند، عامل بازدارندگی تخلفات است گفت: با راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و مجهز شدن معابر به سیستم‌های هوشمند و چهاربانده شدن راه‌های ارتباطی، کاهش آمار تصادفات رانندگی در استان قابل لمس خواهد بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: بحث جابجایی صنوف مزاحم در سطح شهر سال هاست مطرح  می شود و باید بررسی تمام جوانب نسبت به مکان نمایی مناسب در انتقال بازار آهن فروشان، مطب پزشکان از مرکز شهر و برخی مدارس تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

عاملی با اشاره به اینکه پلیس راهور با ارایه لیست نقاط حادثه خیز جاده ها در حذف آنها با اداره کل حمل و نقل جاده ای هماهنگی های لازم را داشته باشد گفت: با تامین اعتبار مناسب به ترتیب اولویت این نقاط اصلاح می شود که نقاط حادثه خیز در جاده های شمال استان به طول۶۰ کیلومتر در حال تعریض است که ۱۷کیلومتر آن تا پایان سال افتتاح می شود.

وی از اقدام عملیاتی بزرگراه شمال تا جنوب استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد کل جاده های استان بزرگراه است و ۵۳درصد تصادفات در راه های اصلی رخ داده که تعریض جاده های اصلی در برنامه قرار دارد .

استاندار اردبیل ادامه داد: بیشتر تصادفات در جاده های شمال استان اتفاق افتاده بنابراین این مسیر جز اولویت های اصلی و برنامه های عمرانی ماست.

عاملی گفت: طبق گزارش پلیس راهور میزان فوتی در سال  گذشته ۱۶۹نفر  بوده که با ۸نفر کاهش به ۱۶۱ نفر رسیده است و باید با اصلاح وضعیت این آمار به حداقل ممکن برسد.

وی ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در حفظ حریم مردم و صیانت از حقوق شهروندی ادامه داد: اولین درخواست ما از فرمانداران این است جلسه شورای راهبری  تصادفات را ماهانه برگزار کنند چرا که بحث برروی تامین جان انسان ها و حقوق اساسی مردم است که حتی جان یک نفر را بتوانیم نجات دهیم به بشریت خدمت کرده ایم.

نماینده عالی دولت در استان با انتقاد از صدور مجوز ساخت و سازهای فاقد پارکینگ خودرو گفت: بحث پارکینگ یک مساله اساسی و فنی است و عدم رعایت حقوق شهروندی در ساختمان های فاقد پارکینگ موجب رنجش مردم می شود باید دستگاه های ذیربط در این خصوص نهایت دقت را داشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی