English

هادی مهدی زاده:

ساماندهی و بهره برداری از شبکه های برق ۲۴۰ روستای خراسان رضوی

مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: امسال مجموع اعتبارات برق رسانی روستایی در خراسان رضوی ۹۴ میلیارد تومان است اما تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

ساماندهی و بهره برداری از شبکه های برق ۲۴۰ روستای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، هادی مهدی زاده مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب اجرای طرح بهارستان ، بهسازی و ساماندهی شبکه های برق روستایی در ۲۴۰ روستای استان تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

مهدی زاده در ادامه این خبر اضافه کرد: طرح بهارستان مربوط به اقداماتی برای رفع افت ولتاژ، حذف پایه های برق عامل سد معبر، اصلاح و توسعه شبکه برق می شود که برای روستاهای دارای برق انجام می گیرد.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی همچنین گفت: مبنای تعریف و اجرای طرح بهارستان مربوط به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص اعتباراتی به توانیر برای توسعه و بهسازی شبکه های برق روستایی است.

وی در ادامه تصریح کرد: با احتساب اعتبارات توسعه روستایی مجموع روستاهای بهره مند از اعتبارات طرح توسعه و بهسازی در خراسان رضوی ۹۰۰ روستاست که این طرح با اولویت روستاهای مشکل دار و طی هماهنگی با فرمانداری ها در حال اجراست.

مهدی زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح بهارستان از ابتدای امسال تاکنون طرح بهارستان برای ۵۵۰ روستا به اجرا درآمده است که تاکنون این طرح برای ۲۴۰ روستا به اتمام رسیده و اجرای آن برای باقی روستاها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی عنوان کرد: همراه با توسعه و بهسازی روستاها، امسال طرح برق رسانی به ۱۵ روستای بی برق از طریق ساخت شبکه سراسری و تامین برق هزار خانوار عشایر از طریق تحویل سامانه های خورشیدی قابل حمل در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست. 

برق رسانی روستایی

وی در ادامه این خبر متذکر شد: امسال مجموع اعتبارات برق رسانی روستایی در خراسان رضوی ۹۴ میلیارد تومان است اما  تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: در صورتی که طرح بهارستان برای سال آینده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد واعتبارات مربوطه تداوم یابد می توان توسعه و بهسازی شبکه های برق را برای روستاهای باقیمانده استان به اجرا گذاشت.

مهدیزاده در خاتمه یادآور شد: هم اینک ۲ هزار و ۶۸۰ روستا در خراسان رضوی از نعمت برق بهره مند هستند و روستاهای بی برق خراسان رضوی نیز جمعیت کمتر از ۱۰ خانوار دارند یا مهاجرت معکوس در آنها در حال رخ دادن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه