English

شهرداری‌ها برای رفع ملی مشکلات مشترک شهرها همکاری داشته باشند

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: شهرداری‌ها برای رفع ملی مشکلات مشترک شهرها همکاری داشته باشند.

شهرداری‌ها برای رفع ملی مشکلات مشترک شهرها همکاری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مجید محمدرضاخانی در جلسه با شهردار و رئیس شورای اسلامی بندر انزلی، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری قم بالغ‌بر ۳۶۴۷ میلیارد تومان است اظهار کرد: از این رقم حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان آن نقد و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۲۵۰ میلیارد تومان وام و مابقی از محل فروش زمین و مزایده و معوض تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار مجموع سازمان‌های شهرداری نیز بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان است، ابراز کرد: یکی از مشکلات در شهر قم مشکل هسته مرکزی با بیشترین بافت فرسوده است که از نظر ساخت‌وساز سازه‌ها شکننده هستند، ولی بخش زیادی از این محدوده بخش تاریخی تعریف‌شده و ما در شهرداری قم به دنبال این هستیم که میراث فرهنگی به‌جای تعیین محدوده تاریخی، به‌صورت نقطه‌ای آثار فرهنگی را تعریف کند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: با این وضع هسته مرکزی شهر که قلب و نماد هویت شهر است از سکنه قمی تقریباً خالی‌شده و به‌صورت سکونت‌گاه‌های غیرقانونی با کیفیت پایین در اختیار برخی افراد قرار می‌گیرد که روزبه‌روز نیز فرسوده‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این مشکلات بین قم، بندر انزلی و بسیاری از شهرها مشترک است، خاطرنشان کرد: نیاز است شهرداری‌ها با همکاری یکدیگر به دنبال حل این مشکلات در سطح کشور باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه