English

نمایندگان و دولتمردان از آتشنشانان بیاموزند؛

ققنوس‌های زندگی‌بخش کرمانشاه، نمی‌هراسند

وقوع چندین حادثه آتش‌سوزی در ماه‌های اخیر در سطح کرمانشاه و جان‌فشانی بی‌دریغ تیم آتش‌نشانی کرمانشاه، فارغ از روحیه فرشته وار و شجاع حرفه مقدس جدال با آتش، این مهم را در ذهن تداعی می‌کند که ای‌کاش نمایندگان مجلس نشین استان و همچنین مسئولین محترم هم کمی در محضر این بزرگواران درس شجاعت و جان‌فشانی در برابر وظایفشان بیاموزند و بجای ببین و بگذرهای روزمره کمی برای رشد واقعی استان پهلوان پرور کرمانشاه جنگنده عمل کنند...

ققنوس‌های زندگی‌بخش کرمانشاه، نمی‌هراسند

به گزارش سروش زنگنهٰ خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حرکت در مسیر خدمت و یاری‌رساندن به انسان‌ها به‌حق گام نهادن در مسیر الهی و جاده خلوص، صداقت و مردانگی است، بی‌شک یکی از عرصه‌های خاص و مشاغل مهم و درعین‌حال سخت و مخاطره‌آمیز آتش‌نشانی است، این حرفه که جهادی الهی می‌باشد، در عین پرخطر بودن بسیار زیبا و ماندگار است، آتش‌نشانان با هدف نجات جان و مال انسان‌ها از حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب دیدگان به ارمغان آورند.

حرفه‌ای که نمونه جان‌فشانی آن را در حادثه شامگاه 4 دی‌ماه سال جاری شامگاه چند روز پیش در یک ساختمان 9 طبقه واقع در بلوار ظفر جنوبی کرمانشاه اتفاق افتاد و متأسفانه خسارات جانی و مالی زیادی به دنبال داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه در توضیح چگونگی این حادثه گفت: مهار آتش‌سوزی ساختمان ۹ طبقه بعد از حدود دو ساعت تلاش آتش‌نشانان کرمانشاه صورت پذیرفت و متأسفانه در این حادثه یک زن جوان و یک دختربچه جان باختند که در همان لحظات اول آتش‌سوزی در پارکینگ دچار دودگرفتگی و خفگی ناشی از دود شده بودند.

فرهاد فرهودی با اشاره به گذشت حدود دو ساعت از آتش‌سوزی ساختمان ۹ طبقه در بلوار ظفر جنوبی کرمانشاه، گفت: ساعت ۲۰: ۱۷ دقیقه این حریق گزارش شد که بلافاصله ۵۰ نیروی آتش‌نشان و ۱۰ دستگاه خودرو از هفت ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

جان 21 نفر از آتش نجات پیدا کرد

مدیرعامل آتش‌نشانی با اشاره به نجات ۲۱ نفر در این حادثه گفت: خوشبختانه باهمت نیروهای آتش‌نشان ۲۱ نفر که در طبقات مختلف ساختمان محبوس شده بودند، نجات یافتند و این افراد توسط آتش‌نشانان به قسمت‌های بالکن آورده شده و سپس با پله ۳۲ متری از ساختمان خارج شدند.

اکبر آزادی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با اشاره به اعزام هشت دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه گفت: نیروهای اورژانس در همان لحظات اولیه حادثه بلافاصله در محل حاضر شدند و متأسفانه این حادثه ۱۲ مجروح داشت که به مراکز درمانی منتقل شدند.

واکاوی علت حادثه توسط دستگاه قضا

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز در نشست اضطراری که به‌منظور بررسی حادثه آتش‌سوزی ساختمان 9 طبقه در شهر کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه در این حادثه 25 نفر از ساکنین این ساختمان توسط نیروهای آتش‌نشانی از طریق پلکان از ساختمان خارج شدند، عنوان کرد: آتش‌نشانی به‌موقع در محل حاضر و با ورود به‌موقع مانع از خسارات جانی و مالی بیشتر شد.

وی با بیان اینکه این مشکل در حال حاضر در بسیاری دیگر از ساختمان‌ها و به‌ویژه پاساژهای شهر کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: در این رابطه از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که نسبت به شناسایی این پاساژها اقدام کرده و حتی در صورت لزوم نسبت به پلمپ آن‌ها اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه