English

کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در مناطق زیست محیطی خراسان رضوی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: حضور و اقدام به هنگام نیروها برای مهار موارد آتش‌سوزی موجب شده حتی با وجود تداوم خشکسالی موارد حریق به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

کاهش چشمگیر آتش‌سوزی در مناطق زیست محیطی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سرهنگ ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: وقوع آتش‌سوزی در مناطق زیست محیطی تحت حفاظت این استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال به طور چشمگیری کاهش یافته است.

سرهنگ شعبانی همچنین در ادامه این خبر اضافه کرد: ۶ مورد رخداد آتش‌سوزی از ابتدای امسال تاکنون در حدود ۲۰ هکتار از طبیعت خراسان رضوی اتفاق افتاده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۲۰۰ هکتار آتش سوزی در زیستگاه های طبیعی استان رخ داده است.

وی تصریح کرد: حضور و اقدام به هنگام نیروها برای مهار موارد آتش‌سوزی در این استان موجب شده است امسال حتی با وجود تداوم پدیده خشکسالی موارد حریق در طبیعت خراسان رضوی و خسارات ناشی از آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

شعبانی تاکید کرد: بیشترین موارد آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی در خراسان رضوی به ترتیب فراوانی مربوط به شهرستانهای کلات، درگز، قوچان، سرخس در نیمه شمالی این استان، تربت‌جام و فریمان در مرکز و شرق خراسان رضوی بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: همکاری مردم اعم از روستاییان، عشایر و گردشگران امر بسیار مهم و موثری در جلوگیری از آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی و یا مهار آن است زیرا چنین کمکهایی از ایراد خسارت سنگین در محیط زیست ممانعت می‌کند.

وی عنوان کرد: علاوه بر گرمای هوا و وقوع آتش در چنین شرایطی، خطاهای انسانی و بی توجهی گردشگران در برافروختن آتش در مناطق از عوامل مهم ایجاد آتش سوزی محسوب می‌شود که به استناد بند "ه‌" ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آنها موجب ایجاد آتش در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: از شهروندان و گردشگران طبیعت درخواست می شود در صورت ورود به طبیعت از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه‌ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و رفتارهای خطرآفرین مشابه خودداری کنند.

شعبانی در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده حریق در محیط زیست، مراتب را به فوریت از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ اداره‌کل منابع طبیعی، سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه