English

فاروق رحیمی خبر داد؛

ساماندهی پسماندهای شناورسازان در قشم

معاون برنامه ریزی فرمانداری قشم گفت: شرکت‌های شناورسازی موظف هستند طی یک هفته پسماندهای انباشت شده خود را ساماندهی و به یک محل مرکزی منتقل کنند.

ساماندهی پسماندهای شناورسازان در قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاروق رحیمی معاون برنامه ریزی فرمانداری قشم بیان کرد: شرکت‌های شناورسازی موظف هستند طی یک هفته پسماندهای انباشت شده خود را ساماندهی و به یک محل مرکزی منتقل کنند.
رحیمی در نشست ساماندهی پسماند شرکت‌های شناورسازی بیان کرد: نحوه دفع پسماندهای شناورسازی با دستورالعمل‌ها مغایرت دارد که شرکت‌ها باید برای رفع مشکلات اقدام کنند.
وی گفت: با هماهنگی حفاظت محیط زیست و سازمان منطقه آزاد  قشم یک مکان جانمایی شود تا توسط شرکت‌ها سوله ای به عنوان انبار مرکزی ایجاد شود و تمام شرکت‌های شناورسازی پسماندهای خود را به این انبار منتقل کنند.
معاون برنامه ریزی فرمانداری قشم تصریح کرد: با توجه به اینکه پسماند این شرکت‌ها به عنوان پسماد ویژه شناخته می‌شود، شرایط امحا و دفن آن در این شهرستان وجود ندارد و باید به سایت‌های دفن زباله ویژه در سرزمین اصلی منتقل شود.
وی افزود: همچنین با توجه به ضرورت قانونی تمام شرکت‌ها باید کارشناس بهداشت، ایمنی و محیط زیست داشته باشند که هم اکنون هیچ شرکتی در قشم این کارشناس را ندارد.
رحیمی در ادامه گفت: مقرر شد که هر شرکت یک کارشناس استخدام کند تا مسایل زیست‌محیطی و بهداشتی رعایت شود.

* فعالیت ۱۷ شرکت لنج سازی در قشم 

صادق رستمی رییس اداره حفاظت محیط زیست قشم نیز گفت: هم اکنون ۱۷ شرکت لنج‌سازی در قشم در حال فعالیت هستند که هیچ شرکتی قانون هوای پاک و حفاظت خاک را رعایت نمی‌کنند.
رستمی افزود: پسماندهای ویژه به دلیل سمی بودن،  خورندگی  و مسایل بهداشتی دیگر به نوعی خطرناک است و باید در شرایطی خاص امحا شوند.
وی در ادامه یادآور شد: هم اکنون شرکت‌های لنج سازی پسماندهای تولیدی را به راحتی در زمین‌های اطراف شرکت و یا در سد اختصاصی پی پشت به صورت پراکنده رها می‌کنند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست قشم تصریح کرد: متأسفانه این پسماندها را آتش میزنند تا حجم آن کاهش پیدا کند که این امر یک فاجعه زیست محیطی است.
وی افزود: پسماندها مخلوطی از پشم شیشه، رزین، چسب و فایبر گلاس است که آتش زدن آن باعث ایجاد یک بحران محیط زیستی می‌شود.
صادقی افزود: امید است با جانمایی انبار پسماند و انتقال این پسماندها به سرزمین اصلی امحای آن به صورت اصولی انجام شود.
وی اظهار کرد: باید یک شرکت مستقل برای انتقال پسماندها از شرکت‌های لنج سازی به انبار مرکزی و دپو کردن آن، و سپس انتقال آن به سایت‌های مخصوص دفع پسماندهای ویژه استخدام شود.
شایان ذکر است شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه