English

یوسف بیدخوری:

خسارت کرونا به صنعت گردشگری خراسان رضوی، بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان می باشد

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان آذر ماه سال جاری از مجموع ۴۶۹ پرونده، ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات درخواست شده که ۳۴ میلیارد تومان آن مصوب و پرداخت شده است.

خسارت کرونا به صنعت گردشگری خراسان رضوی، بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یوسف بیدخوری معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی.

بیدخوری در ادامه این خبر تصریح کرد: از مجموع ۵۹۲ پرونده و ۶۰۲۷ نفر شاغل در حوزه گردشگری استان ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات و از ۶۷۱ پرونده و ۱۰۳۱ نفر شاغل در حوزه صنایع‌ دستی ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات درخواست شده که تا پایان آذر ماه سال جاری به ترتیب به حوزه‌های گردشگری و صنایع‌ دستی ۹۴ و ۹.۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی همچنین گفت: از مجموع ۱۰۳.۵ میلیارد تسهیلات پرداختی، ۸۶.۵ میلیارد تومان آن بنگاه‌محور و ۱۷ میلیارد تومان آن اشتغال‌محور بوده است.

وی با اشاره به آمار طرح‌های پرداخت‌ شده سامانه کارا از محل اعتبارات روستایی و عشایری افزود: تا پایان آذر ماه سال جاری از مجموع ۴۶۹ پرونده، ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات درخواست شده که ۳۴ میلیارد تومان آن مصوب و پرداخت شده است و این میزان تسهیلات پرداختی برای ۹۰۹ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی متذکر شد: خسارت ناشی از بحران کرونا به صنعت گردشگری خراسان رضوی بسیار زیاد بوده است و  تا پایان مهر سال جاری بیش از ۷۳۰۰ میلیارد تومان از بحران کرونا به صنعت گردشگری خراسان رضوی خسارت وارد شده است.

بید خوری در خاتمه یادآور شد: از این میزان هتل‌ها ۲۷۰۰ میلیارد تومان، هتل‌آپارتمان‌ها ۱۶۰۰ میلیارد تومان، میهمانپذیرها ۸۳۵ میلیارد تومان، خانه‌های مسافر ۳۸۷ میلیارد تومان، دفاتر خدمات مسافرتی ۶۸۹ میلیارد تومان، شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت ۵۷ میلیارد تومان، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی ۱۴۰ میلیارد تومان، راهنمایان گردشگری ۲۵ میلیارد تومان، موسسات آموزشی گردشگری ۷.۷ میلیارد تومان و مجتمع‌های گردشگری، مراکز رفاهی و پذیرایی ۸۳۴ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه