English

برگزاری مانور امداد و نجات زلزله در شرکت توزیع برق هرمزگان

مانور زلزله و تخلیه اضطراری ساختمان های اداری همزمان با روز ملی ایمنی و مقابله با اثرات بلایای طبیعی در شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان برگزار شد.

برگزاری مانور امداد و نجات زلزله در شرکت توزیع برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مانور زلزله با همکاری مدیریت بحران استانداری هرمزگان، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برگزار شد. مانور با زمین لرزه فرضی آغاز و کارکنان پس از پناهگیری در محل های امن ، از ساختمان اداری خارج و در محل های ایمن تجمع کردند. در ادامه این مانور با ورود نیروهای آتش نشانی، حریق فرضی مهار و کارکنان محصور از ساختمان خارج شدند. پس از آن نیز کارکنان مصدوم توسط اورژانس و هلال احمر مداوا و به محل امن منتقل شدند.
تامین امنیت و بازگشایی مسیر عبور خودروهای امدادی توسط نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی اجرا شد. در مانور زلزله نیز روشهای صحیح خاموش کردن حریق توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی آموزش داده شد.
مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در نشست پایانی این مانور بر حفظ و ارتقای آمادگی سازمانها در برابر بحران تاکید کرد و اذعان داشت: آموزش و یادگیری به عنوان نخستین اصل ایمنی باید مورد توجه سازمانها و دستگاههای خدمات رسان قرار گیرد.
حسن زاده عنوان کرد: با استمرار آموزشها و یادگیری روش های نوین مقابله با حوادث باید به میزانی از آمادگی دست یابیم تا در مواقع بحران با کمترین تلفات مواجه شویم.
هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان نیز در پایان این مانور اظهار داشت: این شرکت به عنوان دستگاه خدمات رسان از سازمانهای حساس در هنگام بروز حوادث طبیعی است. برهمین اساس آموزش مستمر نیروها برای حفظ آمادگی در برابر مخاطرات از مهمترین اهداف این شرکت است.
عبدی ابراز داشت: برنامه ریزی ما به گونه ای است تا با آموزش نیروهای عملیاتی، آمادگی آنها به مرحله ای برسد تا در مواقع بحران، علاوه بر حفظ سلامتی با تمام ظرفیت ارائه خدمت کنند.
در ادامه نیز مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با تقدیر از آمادگی شرکت توزیع نیروی برق در مواقع بروز حوادث گفت: اجرای مانور و تمرین آمادگی در برابر زلزله به عنوان اولین اصل مقابله با بحران است. مختار سلحشور افزود: استان هرمزگان یکی از کانون های مخاطرات طبیعی در کشور است و بر همین اساس آمادگی نیروهای خدمات رسان برای مقابله با آثار زلزله و حوادث طبیعی ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه