English

ابلاغ سهم دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال برای سال آینده

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: لیست کامل ظرفیت‌های معطل مانده تولید استان به زودی منتشر می شود و دستگاه‌ها باید اقدام های لازم را برای فعال سازی آن در دستور کار قرار دهند.

ابلاغ سهم دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال برای سال آینده

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی فیروزی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست کارگروه مشترک اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری هرمزگان، با اشاره به برنامه ابلاغی ایجاد 31هزار شغل در سال جاری در استان هرمزگان، اظهار کرد: در سال آینده نیز باید نزدیک به 33هزار فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، بازرگانی و غیره ایجاد شود که سهم هر یک از دستگاه ها و به تفکیک حوزه های مختلف به‌زودی ابلاغ می شود.

وی ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد و نهادهای حمایتی و همچنین ارزش افزوده بالا برای محصولات تولیدی به‌ویژه در بخش صنایع دستی را مورد تأکید قرار داد و افزود: ارائه آموزش صحیح به تولیدکنندگان می تواند ارزش افزوده به مراتب بالاتری را نصیب آن‌ها کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، گفت: صرف تولید یک محصول تنها 15درصد ارزش افزوده دارد اما باید به عوامل اثرگذار در دو لبه نمودار منحنی لبخند از جمله به دست آوردن نهاده ها، فروش و بازاریابی، تحقیق و توسعه وغیره که 85 ارزش افزوده را شامل می شود نیز توجه کرد.

فیروزی ادامه داد: بهره برداری از این عوامل نیازمند دانش افزایی است که شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه بسیار راه‌گشا باشند و دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت‌های علمی آن ها استفاده کنند.

وی راه اندازی شرکت‌های توسعه تجارت برای فروش، بازاریابی و بازارسازی محصولات مختلف را هم مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه بسیاری از فعالان کسب وکارها نسبت به حقوق اولیه خود در زمینه قانون تأمین اجتماعی، تسهیلات بانکی، قانون تجارت و غیره آشنایی ندارند، عنوان کرد: باید دوره‌های آموزش لازم برای کسب و کارها برگزار شود؛ چرا که آشنایی آن ها با قوانین و حقوق مربوطه، علاوه بر تسهیل امور، منجر به طرح دعاوی کمتری در محاکم قضایی می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان همچنین در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی کارآفرینی و اشتغال‌زایی، عنوان کرد: سرعت بخشیدن به روند اعطای تسهیلات ، کاهش زمان و حذف بروکراسی زائد اداری یکی از موضوعات جدی است که باید بانک ها به آن توجه کنند.

فیروزی خطاب به مدیران حاضر در این نشست گفت: لیست کامل ظرفیت‌های معطل مانده تولید استان به زودی منتشر می شود و دستگاه ها باید اقدام های لازم را برای فعال سازی آن در دستور کار قرار دهند.

وی با تأکید بر رعایت دقیق مصوبات از سوی بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، گفت: تمامی بانک ها باید تسهیلات تا سقف 500میلیون ریال را تنها با یک ضامن کارمند و بدون دریافت نامه کسر از حقوق پرداخت کنند.

فیروزی افزود: با توجه به ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی از سوی نهادهای حمایتی، پیشنهاد ارائه تسهیلات با دو ضامن شامل یک کارمند بدون دریافت نامه کسر ازحقوق و یک بازاری با ارائه چک صیادی به دبیرخانه شورای هماهنگی بانک ها اعلام شده است که پس از تصویب همه بانک ها باید این مصوبه را عملیاتی کنند.

همچنین با تأکید سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، مقرر شد نشستی اختصاصی برای تعیین مکان و چگونگی عرضه صنایع دستی و تولیدات خاص استان برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی