English

ابوالفضل قربانی مطرح کرد:

تلاش شورای ششم در راستای اقدام موثر برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان در انجام وظایف محوله و اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا هیچ کوتاهی نخواهد کرد و پیگیر مطالبات شهروندان خواهد بود.

تلاش شورای ششم در راستای اقدام موثر برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالفضل قربانی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش‌های شهر اصفهان موضوع محیط زیست به ویژه آلودگی هوا است، البته این موضوع مربوط به امسال نیست، مشکل از دیرباز بوده و از یک قرن پیش آغاز شدت گرفته و در حال حاضر به اوج خود رسیده به طوری که زندگی را برای مردم شهر اصفهان دشوار کرده است، یکی از ایراداتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، بخشی نگری دستگاه‌های مختلف است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، اقدامات آنچنان که باید، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در این ارتباط شخص استاندار باید ورود پیدا کند و ضمن هماهنگ کردن دستگاه‌های مربوطه، اگر تخلف، تخطی یا ترک فعل از سوی دستگاهی انجام شده، به شدت برخورد قانونی داشته باشد زیرا پای جان و زندگی مردم در میان است، آنچه که به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر بر عهده داریم، کمک به مدیریت شهری در راستای اقداماتی است که منجر به افزایش آلودگی در سطح شهر اصفهان می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از اقدامات برای آنکه بتوانیم عوارض مربوط به آلودگی‌ها را کاهش دهیم، مؤثر بوده است؛ به عنوان مثال برای حفظ فضای سبز شهر که به طور مستقیم در کاهش آلودگی هوا تأثیر دارد، تلاش‌های زیادی انجام شده است، شهروندان باید بدانند فضای سبز اصفهان به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند و بزرگ در شرایط خشکسالی و کاهش منابع آبی، با چنگ و دندان و با صرف هزینه زیاد حفاظت و نگهداری می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت شهری سالانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای آبرسانی به فضای سبز شهر با استفاده از تانکرهای آب‌رسان هزینه می‌کند، اگر این مبلغ را به تعداد درختان شهر تقسیم کنیم، سالانه برای حفظ هر درخت سرمایه‌ای در نظر گرفته می‌شود که ادامه دار است و هر سال نیز بر میزان آن افزوده می‌شود.

قربانی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از سهم منابع آلاینده مربوط به حمل و نقل است و خودروها نیز در این ارتباط مؤثر است، یکی از اقدامات خوب حوزه مدیریت شهری، تکمیل خط یک مترو و بهره‌برداری از خط دو در کمترین زمان ممکن است، در تلاش هستیم سال آینده یکی از فازهای خط دو متروی اصفهان را در اختیار مردم قرار دهیم که این اقدام کمکی به کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

وی بیان کرد: معتقدم باید در روزهایی که میزان آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند، تسهیلاتی برای شهروندان فراهم کنیم تا آنها کمتر از خودروهای شخصی خود استفاده کنند، البته طرح مربوط به تسهیلات تخفیف و حتی استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر آماده شده و تا چند روز آینده بررسی و به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان در انجام وظایف محوله و اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا هیچ کوتاهی نخواهد کرد و پیگیر مطالبات شهروندان خواهد بود، همانطور که از محیط زیست و صنایع درخواست‌های لازم را داشته‌ایم و قطعاً اگر ایرادی دیدیم از طریق مراجع قانونی پیگیری لازم را انجام می‌دهیم تا برخورد قانونی صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه