English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

سازمان محیط زیست باید بطور مستمر پیگیر برطرف شدن آلودگی هوای اصفهان باشد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: سازمان محیط زیست باید مصرانه و به صورت مستمر پیگر برطرف شدن مشکل آلودگی هوای اصفهان باشد.

سازمان محیط زیست باید بطور مستمر پیگیر برطرف شدن آلودگی هوای اصفهان باشد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: سازمان محیط زیست باید مصرانه و به صورت مستمر پیگر برطرف شدن مشکل آلودگی هوای اصفهان باشد و در صورت نیاز به تصویب قانون از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کند.

وی با بیان اینکه اقدامات سازمان محیط زیست در کشور کافی و جامع نیست، اظهار داشت: برنامه‌ها، طرح‌ها، امکانات و ظرفیت‌های سازمان محیط زیست جوابگوی نیازها و مشکلات نیست و انتظار می‌رود مدیران کل استان‌ها شرایط موجود در هر استانی را برای مدیران ارشد و رئیس سازمان تشریح کرده و آنان را مجاب کرده و برای برطرف شدن مشکلات به صورت ریشه‌ای، اقدام کنند.

امام جمعه اصفهان افزود: متأسفانه مدیران کل برخی از سازمان‌ها و ادارات کل در استان اصفهان منتظر هستند تا تهران بودجه لازم را اختصاص دهد درحالی‌که شرایط به گونه‌ای است که برای جذب بودجه باید به تهران رفت و با چانه زنی اعتبارات مناسب را دریافت کند، هر چند این روند کاملاً اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید پیوسته و مصرّانه پیگیر برطرف شدن مشکل آلودگی هوا در استان اصفهان باشد و وصول کامل درصد عوراض آلودگی هوا از صنایع را دنبال کند.

وی با بیان اینکه اگر کاشت درخت در اطراف اصفهان دنبال شود بدون شک، مشکل ریز گردها کمتر احساس می‌شود، گفت: به نظر بنده سازمان محیط زیست باید بودجه‌ای جداگانه برای کاشت درخت و ایجاد شبکه‌های تنفسی برای کلان‌شهرها را داشته باشد، البته منابع این بودجه باید از محل درصد آلودگی هوای اصفهان دریافتی از صنایع باشد و اگر نیاز به اصلاح قانون است این کار انجام شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: کارخانه‌ها را نمی‌توان تعطیل کرد و هر کارخانه‌ای آلایندگی دارد بنابراین باید طرح‌هایی در نظر گرفته شود تا محیط زیست کمتر آسیب ببیند، امروز صنایع زیادی در اصفهان فعال است و این صنایع با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای بهبود وضعیت هوای اصفهان اقدام اصلاحی همچون نصب فیلتر بر روی دودکش‌ها را انجام دهند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه