English

حمام گپ حصار کشی و استحکام‌بخشی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از حصار کشی و استحکام‌بخشی حمام گپ بندرعباس خبر داد.

حمام گپ حصار کشی و استحکام‌بخشی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سهراب بناوند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان امروز شنبه 4 دی‌ماه 1400 بابیان این مطلب گفت: حمام گپ بندرعباس دارای دو مالکیت خصوصی و دولتی است که پس از ثبت در فهرست آثار ملی و آواربرداری پرونده قضایی توسط یکی از مالکین به جریان افتاد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این اداره‌کل محکوم‌به پرداخت 24 میلیارد و 400 میلیون ریال شد، افزود: این مبلغ در سال 1398 از سرجمع پروژه‌های عمرانی مرمت بناهای تاریخی استان برداشت شد که در آن سال هیچ بنایی در سطح استان مرمت نشد.

او افزود: هم‌اکنون مالک حمام گپ شخص حقیقی است که با این اداره‌کل برای خرید بنا به توافق نرسیده است و هرگونه اقدامات مرمتی حمام گپ با هماهنگی مالک باید انجام شود.

بناوند بابیان اینکه موقعیت سایت حمام گپ در زمین‌هایی است که دارای ارزش بالایی است، افزود: برای تملک فقط یک‌دانگ از آن‌که حدود 240 متر از 1200 متر مساحت عرصه حمام گپ است حدود 100 میلیارد ریال به‌روز قیمت‌گذاری شده که برای تملک کامل این بنا حدود 700 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است که این مبلغ از سرجمع اعتبارت خرید بناهای تاریخی و آزادسازی حرایم سطح کشور هم بیشتر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: این اداره‌کل پیگیر مرمت و استحکام‌بخشی این بنا است که سال جاری برای حصار کشی و استحکام‌بخشی دیواره‌های حمام گپ تأمین اعتبارشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه