English

پرداخت تسهیلات بهسازی هفت میلیارد ریالی به اتوبوس داران

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: اولویت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در کشور بر اساس سن متوسط است و در بخش بار تقریباً همه حمل و نقل کالا در داخل کشور توسط کامیونها صورت می گیرد.

پرداخت تسهیلات بهسازی هفت میلیارد ریالی به اتوبوس داران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خبری اعلام کرد: برای بهسازی ناوگان مسافربری عمومی هفت میلیارد ریال تسهیلات با سود ۱۱درصد در اختیار مالکان این ناوگان قرار می گیرد.

شهرکی ثانوی در ادامه این خبر اضافه کرد: این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه است و  برای بهسازی و برای بهسازی مینی بوس حدود ۲ میلیارد ریال خواهد بود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: این آماده سازی و اورهال نمودن برای ناوگان اتوبوسی در قالب تعمیر اساسی موتور و تعمیر و بهسازی اتاق و صندلی ها کاملاً کافی است و اتوبوس داران می‌توانند از این تسهیلات به خوبی برای بهسازی و تعمیر ناوگان خود استفاده کنند.

وی همچنین افزود: متوسط عمر اتوبوس برون شهری ۱۲، ناوگان سواری کرایه ۱۱ و مینی بوس ۲۵ سال است که این سن برای ناوگان مینی بوس کشور فاجعه است و متوسط سن ناوگان باری در کشور۲۰ سال است.

شهرکی متذکر شد: اولویت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در کشور بر اساس همین سن متوسط است و از طرفی در بخش بار تقریباً همه حمل و نقل کالا در داخل کشور توسط کامیونها صورت می گیرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: انعطاف پذیری حمل و نقل جاده ای و ارائه خدمات درب تا درب مزیت ویژه ای برای حمل و نقل عمومی جاده ای است و توجه به موضوع حمل و نقل ترکیبی و حضور شرکتهای حمل و نقل مسافر در ایستگاههای قطار و فرودگاهها و نیز استقرار در پایانه های غیر متمرکز حمل مسافر شهری را خواستار شد.

شهرکی در خاتمه اظهار کرد: سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) فقط برای کنترل و نظارت نیست بلکه باید دیتای تولیدی به سمت خدمت دهی به همراهان مسافر، مسافران، مالکان و رانندگان مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه