English

محمدعلی خانی:

معافیت پرداخت عوارض ارزش افزوده باعث کاهش کرایه حمل کالا می شود

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: در حدود۲۲۰ هزار کیلومتر راه شریانی و غیرشریانی در کشور وجود دارد و راهداری تنها حدود ۹ درصد از هزینه های خود را در قالب درآمد تامین می‌کند.

معافیت پرداخت عوارض ارزش افزوده باعث کاهش کرایه حمل کالا می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی خانی رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: با معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت ۹ درصد عوارض ارزش افزوده، کرایه حمل کالا حدود ۵.۵ درصد کاهش می یابد.

خانی در ادامه اضافه کرد: در عوض این معافیت، عوارض حمل کالا همزمان افزایش یافته است که این عوارض به صورت مستقیم صرف نوسازی، ترمیم و روکش کردن جاده‌ها، هوشمندسازی راه ها، نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای و عملیات راهداری زمستانی می شود.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: در حدود۲۲۰ هزار کیلومتر راه شریانی و غیرشریانی در کشور وجود دارد و راهداری تنها حدود ۹ درصد از هزینه های خود را در قالب درآمد تامین می‌کند لذا مقرر شد راهداری از تاریخ ۱۲ دیماه عوارض یاد شده را به شکل مستقیم دریافت و صرف زیرساختهای حمل و نقل کند.

خانی در خاتمه اظهار کرد: حضور مدیران کل راهداری استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، لرستان، بوشهر، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد در نشست مشهد، به ایجاد یک وحدت رویه برای مدیریت دریافت عوارض حمل کالا می انجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه