English

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه :

بیش از ۹۸ هزار کرمانشاهی تاکنون دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: واکسن کرونا در استان کرمانشاه به صورت روزانه ۱۳ الی ۱۵ هزار دز تزریق می‌شود و تاکنون در استان کرمانشاه کمبودی برای تأمین واکسن کرونا وجود نداشته است.

بیش از ۹۸ هزار کرمانشاهی تاکنون دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سارا شاه آبادی افزود: در حال حاضر ۳۵ پایگاه تجمیعی در حال فعالیت هستند و در تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت تزریق واکسن کرونا انجام می‌گیرد و تا کنون ۹۸ هزار کرمانشاهی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در استان کرمانشاه ۸۷ درصد مردم دُز اول، ۷۹.۲ دُز دوم و ۹۸ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون دُز سوم واکسن کرونا رو دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: نوع واکسن‌های تزریقی در استان کرمانشاه شامل سینوفارم، پاستو کووک، پاستو کووک پلاس، برکت، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک است و افراد بالای ۱۸ سال که حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم آنها گذاشته به ترتیب اولویت می‌توانند نوبت سوم واکسن کرونا خود را دریافت کنند.

شاه آبادی خاطرنشان ساخت: عوارض گزارش شده ناشی از واکسن‌های کرونا بسیار خفیف و طبیعی بوده که نشان دهنده تحریک سیستم ایمنی و آمادگی بدن در مقابل کرونا بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا، افرادی که بیمارهای تب دار یا افرادی که به تخم مرغ حساسیت شدید دارند از زدن واکسن کرونا منع شده و افراد مبتلا به کرونا چهار هفته پس از بهبودی می‌توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که تا کنون واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی استان کرمانشاه واکسن کرونا خود را دریافت کرده و همچنین افرادی که زمان تزریق واکسن کرونا در نوبت دوم و سوم آنها فرا رسیده هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه