English

محمد پهلوان:

آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال درخراسان رضوی

مسوول اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تزریق دز سوم برای آمادگی در برابر سویه‌های جدید کرونا از قبیل اومیکرون مورد تاکید است.

آغاز تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال درخراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان مسوول اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته باشد از امروز (یکشنبه) در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی آغاز شد.

پهلوان در ادامه این خبر اضافه کرد: طبق دستورالعمل جدید افرادی که سه ماه  از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند در حالی که این مدت در گذشته ۶ ماه اعلام شده بود.

مسوول اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: تزریق دز سوم برای آمادگی در برابر سویه‌های جدید کرونا از قبیل اومیکرون مورد تاکید است، بنابراین پوشش فراگیر واکسیناسیون یکی از راههای مقابله با شیوع سویه های جدید می‌باشد.

وی در ادامه متذکر شد: روند کاهشی تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی ادامه دارد و در حال حاضر تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری‌شدگان در بخشهای مراقبت‌های ویژه استان به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

مسوول اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی نیز اکنون به ۳۶۰ نفر کاهش یافته که ۲۳۵ نفر آنان متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان است.

پهلوان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: تعداد بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز به ۸۵ نفر رسید که کمترین میزان طی ۱۰ روز گذشته بوده است و در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت دز یادآور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دز سوم را دریافت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه