English

رضا ناصری خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی به کشت نخود و عدس در شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: 100 هکتار از اراضی زراعی شهرستان نیر به کشت محصول نخود و عدس اختصاص یافته است.

اختصاص 100 هکتار از اراضی زراعی به کشت نخود و عدس در شهرستان نیر

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا ناصری ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: کشت پائیزه این شهرستان با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی در پائیز امسال، 10 هزار و 900 هکتار از زمین های زراعی به کشت گندم و 19 هزار و 200 هکتار آن به کشت جو اختصاص یافته است .

وی افزود: در راستای توسعه کشت انتظاری عدس و نخود، امسال 100 هکتار از اراضی زراعی به کشت این دو محصول اختصاص یافته که با توجه به حمایت هایی دولت، امیدواریم که سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت و مقدار محصول باشیم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: در شرایط کنونی با تغییر زمان کشت عدس و نخود  از بهاره به پاییزه، تأمین بذر، معرفی ارقام جدید پا بلند، مقاوم به سرما، تهیه سموم علف کش و برنامه مبارزه با علف های هرز، توسعه کاشت و برداشت مکانیزه انتظار داریم که شاهد افزایش عملکرد حبوبات در منطقه باشیم .

ناصری تاکید کرد: کشت انتظاری زمانی انجام می‌شود که احساس کنیم بعد از کشت، سرما از راه می‌رسد؛ بذر نخود در این روش در خاک به صورت انتظار باقی می‌مانند و پس از گرم شدن هوا در اواخر زمستان جوانه می‌زنند و به رشد خود ادامه می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه