English

جواد اعتضادی:

کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی شهرستان تایباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تایباد بیان کرد: متاسفانه در تابستان امسال ۱۲ هزار تن گندم و هشت هزار تن جو در این شهرستان تولید شد که کاهش شدید داشته است.

کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در بیش از ۱۴ هزار هکتار اراضی شهرستان تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در استان خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۱۵۳ هکتار از مزارع مستعد این شهرستان زیر کشت پاییزه گندم آبی، کلزا و جو آبی رفته است.

اعتضادی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: کشت غلات در این منطقه پایان یافته است و پاییز امسال در هفت هزار هکتار از مزارع آبی این شهرستان گندم و جو کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین ادامه داد: در سال زراعی جاری ۱۰۳ هکتار از کشتزارهای این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که ۱۰۰ درصد این محصول به روش مکانیزه کشت شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: کشت غلات در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است گفت: با توجه به کاهش بارندگی در پاییز امسال روند کشت محصولات دیم در تایباد مطلوب نبوده است.

اعتضادی متذکر شد: تابستان امسال ۱۲ هزار تن گندم و هشت هزار تن جو در این شهرستان تولید شد که کاهش شدید داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین یادآور شد: در سال زراعی جاری برای حمایت از کشاورزان این شهرستان بیش از هزار و ۱۶۹ تن انواع بذر گواهی شده غلات بین کشاورزان توزیع شد.

اعتضادی در خاتمه اظهار کرد: در این شهرستان توزیع  ۶ هزار و ۸۳ تن انواع کود بین کشاورزان انجام گرفت و تایباد ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه