English

فرزاد عدالتیان:

آغاز کشت پاییزه در خراسان رضوی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به علت کاهش بارندگی‌ در سال جاری و خشکسالی‌های‌ اخیر میزان کشت گندم دیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰۰ هکتار و در جو دیم ۱۰۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

آغاز کشت پاییزه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فرزاد عدالتیان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: طبق آخرین آمار تاکنون ۲۵۱ هزار و ۴۷۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه رفته و این عدد افزایش پیدا می‌کند.

عدالتیان همچنین در ادامه این خبر افزود: به علت کاهش بارندگی در سال جاری و خشکسالی‌های‌ اخیر میزان کشت گندم دیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰۰ هکتار و در جو دیم ۱۰۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های ابلاغی کشت پاییزه در استان ادامه داد: میزان سطح زیر کشت پاییزه ابلاغ شده سال به استان در  سال جاری ۴۵۷ هزار هکتار بوده  که به تفکیک شامل  ۱۲۶ هزار هکتار کشت گندم آبی ،‌ ۱۳۸ هزار هکتار جو آبی ، ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کلزا و چغندر پاییزه ۱۰۰۰ هکتار است.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ همچنین میزان ابلاغ شده برای کشت دیم در استان ۱۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این مقدار ۱۳۷ هزار هکتار متعلق به کشت گندم دیم و ۴۲ هزار و ۵۰۰‌ هکتار باقی مانده مربوط به کشت جو دیم است.

عدالتیان متذکر شد: طبق آخرین آمار تاکنون ۲۵۱ هزار و ۴۷۲ هکتار از اراضی استان زیر کشت پاییزه رفته‌اند و این عدد در حال افزایش است و همچنین میزان سطوح اجرا شده کشت پاییزه شامل گندم آبی با ۹۷ هزار هکتار، جو آبی با ۱۱۰ هزار هکتار، کلزا با ۴۴۰۰ هکتار و چغندر پاییزه با ۷۲ هکتار بوده است..

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: سطح ‌اجرا شده کشت پاییزه تاکنون در گندم دیم ۲۸ هزار هکتار و در جو دیم ۱۲ هزار هکتار است که مجموعا ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان را شامل می‌شود.

وی با توجه به کاهش کشت دیم گفت: به علت کاهش بارندگی‌ در سال جاری و خشکسالی‌های‌ اخیر میزان کشت گندم دیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰۰ هکتار و در جو دیم ۱۰۰۰ هکتار کاهش پیدا کرده است و البته در کشت آبی نسبت به سال گذشته کاهشی نداشتیم‌ و کشاورزان با همان روال سابق مشغول به کشت محصولات خود هستند.

عدالتیان با اشاره به میزان تامین بذر مورد نیاز گفت: تاکنون برای کشت گندم آبی و دیم ۹۹۲۰ تن بذر در پایه گواهی و برای کشت جو آبی و دیم ۲۵۲۰ تن بذر در پایه گواهی تهیه و تامین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه