English

محسن عراقی زاده تاکید کرد:

سهم اندک ۱۲۰ میلیمتر بارندگی برای خراسان رضوی در سال زراعی

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت، کاهش بارندگی داشته‌اند.

سهم اندک ۱۲۰ میلیمتر بارندگی برای خراسان رضوی در سال زراعی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن عراقی زاده مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اظهار کرد: سهم بارندگی خراسان رضوی در سال زراعی گذشته ۱۲۰ میلیمتر بود که این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۰ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۴۱ درصد کاهش دارد.

عراقی زاده در ادامه این خبر افزود: از اول مهر پارسال تا اول مهر امسال فقط شهرستان‌های تربت‌جام، تربت‌حیدریه و بردسکن از نظر بارندگی بهتر از بقیه شهرستان‌ها بوده‌اند.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: با بیان اینکه خشکسالی بسیار شدید در شهرستان‌های مشهد، خواف، رشتخوار، کلات، داورزن، جوین و تایباد مشهودتر از مابقی شهرستان‌ها این استان است.

وی همچنین تاکید کرد: تابستان امسال غیر از بخش‌هایی از مرکز استان که شرایط خشکسالی متوسط تا نرمال داشته اند مابقی مناطق این استان خشکسالی بسیار شدید را تجربه کردند.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: در این مدت تمامی شهرستان‌های این استان نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت کاهش بارندگی داشته‌اند که بیشترین کاهش نسبت به دوره بلند مدت مربوط به کلات با ۶۵ درصد و کمترین کاهش مربوط به ریوش با چهار درصد بوده است.

عراقی زاده در خاتمه یادآور شد: در سال زراعی گذشته در مشهد ۹۵ میلیمتر باران بارید که کم بارش‌ترین سال زراعی در طی ۶۰ سال گذشته بود و این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه