English

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

امسال با خشکسالی و کاهش بارندگی رو به رو هستیم

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه فقط سال ٩٨ برای ایران سال پر بارش بود، گفت: امسال با خشکسالی و کاهش بارندگی رو به رو هستیم.

امسال با خشکسالی و کاهش بارندگی رو به رو هستیم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از سد هراز در آمل با اشاره به اینکه بودجه مدیریت بحران کشور امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: نیمی از این بودجه برای  پیشگیری از حوادث و نیم دیگر هم ویژه مقابله با بحران است.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی و گستردگی حوادث، دولت طی چند سال اخیر در زمینه مقابله با رخدادهای پیش بینی نشده اهتمام جدی داشته است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از عوامل و ریشه های ایجاد بحران های پیش بینی نشده در کشور را تغییرات اقلیمی برشمرد و افزود: متأسفانه تأثیر تغییرات اقلیمی در ایران زیاد است و بر همین اساس هم کشور حدود ١٧ سال با خشکسالی مواجه بود.

وی توضیح داد : در سالیان اخیر تنها سال ٩٨ برای ایران سال پر بارش بود و متأسفانه طبق بیش بینی های انجام شده امسال نیز با خشکسالی و کاهش بارندگی رو به رو هستیم.

نجار آسیب پذیرترین حوزه در مواجهه با تغییرات اقلیمی را تأمین آب آشامیدنی معرفی کرد و گفت: تأمین آب شرب و کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی حائز اهمیت است و از این رو احداث سد از اولویت های مهم دولت به شمار می رود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به بازدید خود از سد هراز، یکی از مشکلات برای احداث این سد را ساخت جاده جایگزبن عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته برای احداث جاده جایگزین و تکمیل سد حدود ٦٠ میلیارد تومان از بودجه مدیریت بحران اختصاص یافت.

وی بیان کرد: با توجه به ارزیابی و بازدید صورت گرفته از سد هراز، در سال جاری نیز مبلغی به این دو پروژه از محل بودجه مدیریت بحران اختصاص خواهد یافت.

نجار که به منظور بررسی وضعیت پروژه های مرتبط با مدیریت بحران، شرکت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به مازندران سفر کرد، در نخستین روز سفرش از پروژه های مدیریت بحران از جمله پروژه آبرسانی شهرهای گروه الف، تصفیه خانه آب شهر بابل، پروژه دیواره سازی رودخانه حاشیه شهر زیرآب و شهر پل سفید و پروژه تثبیت بستر رودخانه آهنگ رود شیرگاه بازدید کرد.

همچنین بازدید از محور گلندرود که به دلیل حوادث طبیعی از جمله برف، سیل و رانش مسدود می شود و بازدید از مجموعه دانش بنیان ابتکار ایمن ساز که در زمینه تولید تجهیزات دریایی و شبیه سازهای کمک آموزشی کشور فعال است، از دیگر برنامه های امروز سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان مازندران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه