English

شهرام رسولی:

۱۴ درصد جمعیت استان اردبیل فاقد کارت ملی هوشمند هستند

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ۸۶ درصد از جمعیت این استان کارت ملی هوشمد دریافت و در حال حاضر ۱۴ درصد نیر فاقد این کارت هستند.

۱۴ درصد جمعیت استان اردبیل فاقد کارت ملی هوشمند هستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهرام رسولی ، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال گفت: ۵۰ درصد از کارت‌های هوشمند خام برای صدور افراد باقیمانده فاقد کارت ملی هوشمند تامین شده که تا پایان سال این کارت‌ها صادر  شده و ۵۰ درصد بقیه نیز تا پایان سه ماهه اول سال آینده تامین و در اختیار شهروندان فاقد کارت ملی هوشمند قرارخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل ۹۶ درصد از جمعیت این استان برای دریافت این کارت اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم های مربوط در دفاتر پیشخوان دولت کرده اند که از این میزان برای  ۸۶ درصد جمعیت این استان  کارت ملی هوشمند صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اظهار کرد: با هدف حمایت از اقشار کم درآمد هزینه‌های مربوط به دریافت کارت ملی هوشمند برای خانواده‌های بی‌بضاعت از سوی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی تامین می‌شود.

رسولی در ادامه کاهش ۱۰ درصدی آمار ولادت و افزایش ۱۵ درصدی وفات در استان اردبیل در مقایسه با زمان مشابه سال قبل را نگران کننده دانست و گفت: زنگ خطر کاهش جمعیت به صدا درآمده و با ارایه راهکارهای سازنده باید فرهنگ فرزندآوری در بین خانواده‌های جوان نهادینه شود.

در این جلسه سرپرست فرمانداری خلخال نیز گفت: تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش آمار طلاق در این شهرستان منجر به نتایج مثبت شده و این آمار در هشت ماهه امسال  ۱۹ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.

سید جواد یحیی زاده اظهار کرد: در همین مدت آمار ازدواج نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل از رشد ۹ درصدی برخوردار شده ولی تعداد فوت شدگان این شهرستان در همین مدت ۵۸۸ نفر بوده که در مقایسه با آمار ۵۲۲ نفری سال گذشته ۶۶ نفر افزایش داشته است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه