English

شهرام رسولی:

کاهش میزان ولادت در اردبیل/ جمعیت اردبیل رو به سالمندی می رود

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان ولادت در این استان کاهش یافته و با این وضعیت جمعیت اردبیل رو به میانسالی و پیری در حال حرکت است.

کاهش میزان ولادت در اردبیل/ جمعیت اردبیل رو به سالمندی می رود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهرام رسولی ، مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل امروز در آئین معارفه ریس جدید اداره ثبت احوال شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم خلخال گفت: روند کاهش ولادت در این استان هرسال رو به افزایش بوده و در سال گذشته آمار ولادت ثبت شده در مقایسه با سال ماقبل آن هشت درصد کاهش یافته است .

وی  اظهار کرد: کاهش فرزندآوری در بین خانواده‌ها وکاهش میزان ولادت همراه با افزایش میانگین سنی جمعیت استان اردبیل حاکی از حرکت جمعیت این استان به سمت پیری و سالخوردگی است.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل  از کاهش زمان ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت و فوت در استان خبر داد و افزود:تمام آمارها بر پایه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی استوار بوده و ثبت احوال استان توانسته در سریع‌ترین زمان آمارهای حیاتی را ثبت کند. 

رسولی اضافه کرد: تعهد ثبت برای ولادت ۹۹.۵ درصد و در فوت ۹۹.۲ درصد در مهلت قانونی است  که کارکنان اداره کل ثبت احوال توانستند ۹۹.۸ درصد ولادت و ۹۹.۵ درصد فوت را در مهلت قانونی ثبت کنند.

وی تعداد دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال را در استان اردبیل ۵۰ دفتر عنوان کرد و گفت: در خصوص خدمات الکترونیک ثبت احوال پیشقدم بوده و ۱۸ مورد از خدمات خود را بصورت الکترونیکی ارائه خدمت می‌کند.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل اظهار کرد: برای خدمت در مناطق روستایی و در سال گذشته ۳۶۰ مورد ده‌گردشی انجام شده و در ۲ بیمارستان و آرامستان بهشت زهرا جهت ثبت ولادت و فوت استقرار نیرو شده است.

رسولی گفت: فعالیت‌های ثبت احوال و آمار و تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهد برای برنامه‌ریزی‌های مختلف بسیار مهم بوده و آمارهای ثبت احوال، وضعیت اجتماعی و واقعیت‌های جامعه را مشخص کرده و راه ساماندهی و نظم خدمات در جامعه را هموارمی‌کند.

وی بیان کرد :ثبت احوال  جزو دستگاه های اجرایی پیشتاز در اجرای برنامه دولت الکترونیک بوده و در بحث برون‌سپاری و ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان،ثبت احوال استان اردبیل عملکرد مطلوبی داشته است.

در این مراسم مرتضی شجاعی به عنوان رئیس اداره ثبت احوال بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه