English

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای :

اصفهان قطب ترانزیت کشور/ رشد ۳ درصدی ترانزیت کالا

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اصفهان قطب ترانزیت کشور است و نقش مهمی در حمل و نقل کشور دارد.

اصفهان قطب ترانزیت کشور/ رشد 3 درصدی ترانزیت کالا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، داریوش امانی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری گفت: اصفهان قطب ترانزیت کشور است و نقش مهمی در حمل و نقل کشور دارد و نقش تاثیرگذار آن در کشور انکار نشدنی است.

وی اضافه کرد: ترانزیت به کشورهای همسایه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری رشد 3 درصدی داشته است.

امانی گفت: برای نگهداری راه‌های فعلی به 72 هزار میلیارد نیاز است اما بودجه سازمان با این ارقام اختلاف زیادی دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما 70 نوع خدمت را به کشور می‌دهیم، سال گذشته 502 میلیون تن جابجایی کالا داشتیم و تا به این جای سال 380 میلیون تن جابجایی داشتیم که 7.5 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و نشان می دهد فعالیت ما با وجود کرونا رشد داشته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در دوره قبل از کرونا 167 میلیون جابجایی مسافر بوده ، که امسال به 67 میلیون رسیده که این کاهش می تواند باعث مشکل شود، اما با این وجود ترانزیت به کشورهای همسایه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری رشد 3 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با 12 هزار کارمند، 9 هزار خودرو و هزار و 300 راهدار خانه برای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کند که گستردگی فعالیت های این سازمان را نشان می‌دهد.

داریوش امانی بیان داشت: در حال حاضر در کشور 221 هزار کیلومتر راه داریم، اگر هیچ راه دیگری نسازیم با قیمت های امروز برای نگهداری راه ها 72 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم می خواهد که با سلام و صلوات حل نمی‌شود و ماشین آلات می خواهد.

این مقام مسئول ابراز داشت: 28 هزار میلیارد تومان در بدترین حالت برای یک سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیاز است که امسال هفت هزار میلیارد اختصاص یافت و تا امروز با تامین بودجه 10 هزار میلیارد هزینه شده که هنوز 18 هزار میلیارد تومان کم داریم.

وی تصریح کرد: در سال جاری سه هزار کامیون به کشور آمده اما برخی از مجلسی ها ما را خائن می دانند زیرا می گویند باید حتما از کالای داخلی استفاده شود.

داریوش امانی افزود: هر سال 20-30 نفر راننده کشته می شوند که بحث شهیدی آنها پیگیری می شوند، زیرا این افراد در حمل و نقل جان و مال خود را ایثار می کند، اما همچنان بحث بیمه آنها پیگیری می شود و تلاش سازمان است که مطالبات رانندگان پیگیری شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص افزایش قیمت لاستیک گفت: در ستاد تنظیم بازار معاون اول رییس جمهور با افزایش قیمت لاستیک موافقت نکرد و افزایش قیمت لاستیک بر می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه