English

سفیر هند در دیدار با استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

صادرات خرما و فرآورده‌های شیلاتی هرمزگان به هند/ امکان پرداخت روپیه به تجار ایرانی

سفیر هند در سفر به بندرعباس گفت: بررسی سبد صادراتی هرمزگان نشان می‌دهد زمینه صادرات خرما و فرآورده‌های شیلاتی به هند بیش از سایر موارد است.

صادرات خرما و فرآورده‌های شیلاتی هرمزگان به هند/ امکان پرداخت روپیه به تجار ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  پیش از ظهر دیروز (9 آبان) گددام دارمندرا سفیر هند در سفر به بندرعباس با مهدی دوستی استاندار هرمزگان دیدار کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار در خصوص توسعه تبادلات در بخش انرژی، ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش انرژی و تشکیل کارگروه مشترک گفتگو شد.

استاندار هرمزگان در این دیدار گفت: در حوزه‌های ترانزیت و صادرات محصولات کشاورزی به هند و تشویق تجار هندی برای استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران قدم‌های مهمی برداشته شده است.

مهدی دوستی افزود: هندی‌ها فرصت‌های استان را در حوزه‌های مختلف دیده و برای دسترسی به شرق اروپا و آسیای میانه بسیار مشتاق اند که از ظرفیت‌های استان هرمزگان استفاده کنند.

سفیر هند نیز در این دیدار گفت: سعی می‌کنیم بستر توسعه ارتباط در همه زمینه‌ها بویژه اقتصاد و تجارت را فراهم کنیم و زمینه گسترش این روابط بین هند و هرمزگان نیز با توجه به توانمندی‌های دو جانبه بسیار قوی است.

دارمندرا افزود: سفر به هرمزگان نیز با هدف بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی انجام شده است.

وی گفت: بررسی سبد صادراتی هرمزگان نشان می‌دهد زمینه صادرات خرما و فرآورده‌های شیلاتی به هند بیش از سایر موارد است و حوزه‌های انرژی، صنعت و خدمات فنی-مهندسی نیز در حال بررسی است.

سفیر هند با بیان اینکه هم اکنون امکان پرداخت روپیه به صادرکنندگان ایرانی وجود دارد، افزود: چگونگی تسهیل مبادلات مالی دو جانبه نیز مساله مهمی است که رایزنی‌ها بین مقامات بانک مرکزی ایران و هند برای این منظور در حال انجام است.

گد دام دارمندرا افزود: دو کشور از لحاظ اقتصادی می‌توانند شرکای استراتژیک در منطقه و حوزه بین‌المللی باشند و ما قصد داریم با ایران روابط تجاری خود را بیشتر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه