English

مهدی دوستی عنوان کرد:

نگرانی مردم هرمزگان از الحاق چند روستای استان به فارس

استاندار هرمزگان با بیان اینکه موضوع پارسیان دغدغه مردم هرمزگان است، اظهار داشت: همه در این شرایط با هم همدل هستیم و گزینه‌ای به ما تحمیل نشده است.

نگرانی مردم هرمزگان از الحاق چند روستای استان به فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جلسه شورای اداری شهرستان میناب عصر جمعه (هفتم آبان ماه) با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و سنی، نخبگان و فعالین حوزه صنعت، کشاورزی، فرهنگی و صنایع دستی برگزار شد. 

شورای اداری میناب

مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در این جلسه با بیان اینکه شهرستان میناب پر جمعیت ترین شهر استان که بالغ بر بیش از ۲۵۹ هزار نفر جمعیت دارد، اظهارداشت: شهرستان میناب ۱۵ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه شهرستان میناب داراری هفت شهر است، عنوان کرد: شهرستان میناب دارای ۸۶ هزار نفر جمعیت شهری است و  ۶۷ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند. 

فرماندار ویژه میناب با اشاره به اینکه نگاه به ظرفیت های روستایی مهم است، گفت: یکی از ظرفیت های شهرستان مهیا بودن بستر مناسب برای صادرات است اما از سوی دیگر کمبود آب یکی از معضلات جدی در حوزه کشاورزی است.

*لزوم توجه ویژه به زیر ساخت های درمانی میناب

وی با اشاره به اینکه مطالبه عمومی مردم ورزشگاه ده هزار نفری میناب است، عنوان کرد: تصمیمات گرفته شده در خصوص بیمارستان قدیم میناب به جد دنبال خواهد شد چرا که مردم در تمام حوزه شرق استان از خدمات درمانی شهرستان میناب استفاده می کنند و این مسئله بر ضرورت پیگیری بهبود زیر ساخت های درمانی این شهرستان تاکید دارد.

معاون استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان دوم میناب، محور میناب به بخش سندرک، محور میناب تیاب و بندرکرگان از دیگر پروژه های هستند که در اولویت قرار دارند و باید هر چه سریع تر به سر انجام برسند. 

مجید سلحشور

*رنج مردم میناب از قاچاق سوخت

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه میناب در این جلسه با بیان اینکه مدیران پیامبر اسلام را الگو قرار دهند، افزود: رمز موفقیت ایشان اخلاق مدیریت بوده است و هر مدیری در جامعه اسلامی باید با مردم مهربان باشد.

وی اظهارداشت: اگر یک مدیر در مجموعه‌ای می خواهد موفق باشد باید اهل مشورت باشد و از دیدگاه های مختلف استفاده کند. 

امام جمعه میناب با بیان اینکه شهرستان میناب نیازمند توسعه همه جانبه است، عنوان کرد: حوزه شهرداری پاسخگویی بافت فرسوده نخواهد بود و نیاز است به این موضوع نگاه استانی و ملی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم میناب انتظار دارند از ظرفیت سواحل مکران استفاده کنند، افزود: باید به فکر راه اندازی اسکله و بندر در میناب باشیم و باتوجه به ظرفیت کشاوری میناب دانشکده کشاورزی میناب باید به دانشگاه ارتقا پیدا کند. 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با بیان اینکه مردم از قاچاق سوخت رنج می برند گفت: در طول سال شاهد کشته شدن این مردم هستیم و به گونه‌ای باید برنامه ریزی شود که جوانان منطقه با مشکل مواجه نشوند. 

وی با اشاره به اینکه شهروندان میناب از زمان های قدیم با کشورهای همسایه ارتباط داشته اند، عنوان کرد: باید از ظرفیت نیروهای توانمند شرق هرمزگان استفاده شود و همچنین لازم است در سطح استان نیز نیروهای بومی و توانمند در توسعه استان و شهرستان در اولویت قرار گیرند. 

امام جمعه میتاب

*نرخ بیکاری در میناب بالاتر از متوسط استانی

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه عنوان کرد: استاندار هرمزگان از چهره های نخبه در کشور هستند و امیدواریم بتوانند مشکلات مردم را رفع کنند. 

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در میناب از متوسط استان بالاتر است، به ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید به مسئله حل چالش کم آبی در شهرستان به صورت ویژه توجه شود چرا که میناب دارای بیشترین منابع آب شیرین در استان است. 

*فروچاله به برخی از منازل مردم رسیده است

رئیسی با اشاره به اینکه فروچاله به برخی از منازل مردم رسیده است، عنوان کرد: سفره های آب شیرین میناب در معرض خطر است و آب شرب شهر میناب در تابستان گذشته به ویژه محلاتی که ارتفاع داشته اند دچار مشکل بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان میناب به مردم شرق هرمزگان و جنوب کرمان خدمات ارائه می دهد، اظهارداشت: در دوران کرونا خود مسئولان هم متوجه شدند که دچار چه چالش های جدی در حوزه زیرساخت های درمانی در شهرستان هستیم‌. 

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منتظر باشیم تا از منابع دولتی استفاده کنیم به جایی نخواهیم رسید، باید به دنبال پیدا کردن روش های جدیدی در تامین منابع مالی برای پروژه بیمارستان دوم میناب باشیم.

*نیاز احداث دانشگاه های جدید علوم پزشکی در هرمزگان

وی با اشاره به اینکه مطالبه جدی مردم تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی جدید در سطح استان است، عنوان کرد: مردم انتظار دارند در حوزه بهداشت خدمات شبانه روزی دریافت کنند که به دلیل کمبود نیروی انسانی محقق نشده است. 

رئیسی با بیان اینکه  سواحل مکران میناب در قطب علمی قرار دارند، گفت: بخش توکهور و هشتبندی در بخش های مختلف نیازمند ارتقا است امیدواریم خواسته مردم در دولت جدید محقق شود. 

وی با بیان اینکه خیلی از محرومیت های میناب پنهان مانده است عنوان کرد: میناب مانند یک روستای بزرگ است و شهردار میناب کار بسیار سنگینی در پیش دارد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بالای هفتاد درصد معابر شهر میناب زیبنده این شهر نیست و ورزشگاه شهید امینی با اعتبار پنج میلیاردی قابل احیا خواهد بود. 

وی با بیان اینکه خیلی از فرصت های شغلی به مردم معرفی نشده است، افزود: شهرستان میناب نیاز به احداث یک بندر نه در خور بلکه در دریا دارد و صنایع مستقر در استان از ظرفیت جوانان این منطقه استفاده کنند. 

*گزینه‌ای به ما تحمیل نشده است 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه عنوان کرد: استانداری هرمزگان هیچ اموال اضافه ای نخواهد گذاشت وقتی مردم در رنج هستند. 

وی با بیان اینکه معتقدم هرمزگان نیازمند مرکزیت در شرق و غرب است، افزود: کمبود منابع آبی نیز وجود دارد. 

استاندار هرمزگان گفت: در راه تجارت هزارساله مردم پیچیدگی‌های اداری  ایجاد شده است که حتما راه حل های برای این مسئله وجود خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه موضوع پارسیان دغدغه مردم هرمزگان است اظهارداشت: همه در این شرایط با هم همدل هستیم و گزینه‌ای به ما تحمیل نشده است. 

دوستی با اشاره به اینکه از ظرفیت نیروهای استان استفاده خواهیم کرد، گفت: برای تسهیل تجارت برنامه‌هایی داریم و بخشی از آب سد سرنی را برای کشاورزی اختصاص خواهیم داد. 

وی با بیان اینکه نباید رویایی حرف بزنیم، افزود: پذیرفته نیست در ادارات ما روند اداری صدور مجوز یک ماه طول بکشد، در بازدیدهای امروز از میناب شاهد پروژه‌های بودیم که از کلنگ زنی آن بیش از بیست سال زمان سپری شده است.

*اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام است

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هیچ پروژه جدیدی تا اتمام پروزه های نیمه‌تمام ایجاد نخواهد شد، افزود: با افراد سرمایه گذار باید تعامل کنیم. 

وی در پایان این نشست با بیان اینکه نباید کارهای خود را به دیدار مردمی محدود کنیم، گفت: باید خروجی کار داشته باشیم و با فساد مبارزه و برخورد خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه