English

قاسمعلی خدابنده :

بیش از ۴۴هزار دانش آموز در خراسان رضوی ترک تحصیل کرده اند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن، ازدواج زودهنگام، مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده بر ادامه تحصیل تاثیر گذاشته است.

بیش از ۴۴هزار دانش آموز در خراسان رضوی ترک تحصیل کرده اند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته ۴۴هزار و ۱۵۰دانش آموز در استان ترک تحصیل کرده بودند.

خدابنده در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت : با اجرای طرح ضربتی شناسایی این دانش آموزان در آذر ماه پارسال موجب شناسایی و بازگرداندن ۱۳هزار و ۵۲۹ دانش آموز به کلاس درس شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: ترک تحصیل یا بازماندگی از تحصیل تا قبل از شیوع کرونا جزو چالش‌های تعلیم و تربیت بوده و با شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر این معضل بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن موجب شد برخی از سرپرستان خانواده‌ها شغل خود را از دست  بدهند و دچار مشکلات اقتصادی شوند که این امر بر ادامه تحصیل فرزندان آنها تاثیر گذاشته و موجب ترک تحصیل دانش اموزان در سال تحصیلی جدید شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد مناطق دارای بیشترین آمارترک تحصیل در استان متذکر شد: در شهرستانها و مناطق محروم از جمله نوخندان، زاوه و جلگه رخ  ثبت‌نام نکردن دانش‌آموزان در مدارس بیشتر از دیگر مناطق است.

وی در مورد دلایل اصلی ترک تحصیل دانش آموزان یادآور شد: از دیگر دلایل ترک تحصیل دانش آموزان خراسان رضوی، ازدواج زودهنگام، مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده و نبود انگیزه برای ادامه تحصیل است.

خدابنده در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: البته آمار‌ها مقداری شناور است و ممکن است بخشی از دانش آموزان از شهری به شهر دیگر رفته یا جابه‌جایی بین استانی داشته باشند، اما بررسی‌ها در این زمینه همچنان در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه