English

مجید نادرالاصلی:

دود تردد خودروها در شاهراه ارتباطی کشور به چشم اصفهان می‌رود

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۰ درصد از آلودگی هوا ناشی از دود خودروهاست، همچنین اصفهان در شاهراه تردد کشور قرار دارد و دود این تردد به چشم اصفهان می‌رود.

دود تردد خودروها در شاهراه ارتباطی کشور به چشم اصفهان می‌رود

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مجید نادرالاصلی در برنامه صدای شهر با اشاره به تجمع آرام مردم اصفهان در مطالبه حقابه طی ماه گذشته اظهار کرد: این حرکت، بی‌بدیل‌ترین نمونه از اعتراضات مردم‌سالارانه‌ای بود که انجام شد و مسئولان این صدا را شنیدند. رسانه‌ها نیز خوش‌درخشیدند و این خواسته مردم را به گوش مسئولان رساندند و با قطعیت می‌گوییم که آن‌ها نیز اقدامات خوبی را انجام خواهند داد، هرچند که زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه درون استان ظرفیت‌های خوبی برای حل مشکل آب وجود دارد، گفت: از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه می‌توان استفاده کرد، در این راستا مطالعات خوبی نیز انجام شده است. در جنوب استان نیز شرایط خوبی مهیاست که باید به عنوان یک ظرفیت مفید به آن نگاه کرد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضل آب و فرونشست زمین در اصفهان بیان کرد: اصفهان از قدمت تاریخی عظیمی برخوردار است و بی توجهی به این معضل سبب می‌شود که تاریخ اصفهان گم شود.

وی با اشاره به عوامل آلودگی هوا در اصفهان تصریح کرد: تالاب گاوخونی امروز خود یکی از معضلات زیست محیطی کشور است، ریزگردهای برخاسته از این تالاب تا ۵۰۰ کیلومتر قدرت جابجایی دارند، خشکی این تالاب علاوه بر اینکه طبیعت زیبایی را از اصفهان گرفته، منبعی از آلاینده‌ها نیز با خشکی آن ایجاد شده است.

نادرالاصلی با اشاره به سایر منابع آلاینده گفت: ۵۰ درصد از آلودگی هوا ناشی از دود خودروهاست، همچنین اصفهان در شاهراه تردد کشور قرار دارد و دود این تردد به چشم اصفهان می‌رود. سیستم حمل و نقل عمومی نیز از جمله بخش‌هایی است که باید بهبود پیدا کند تا بخشی از مشکلات آلودگی در اصفهان حل شود.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان نیازمند بازسازی و نوسازی است، افزود: منظم کردن و بهینه‌سازی خطوط اتوبوسرانی و افزایش سهمیه مردم در استفاده از خدمات عمومی حمل و نقل از رشد بیشتر آلاینده‌ها در هوای اصفهان جلوگیری می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه