English

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:

راه اندازی ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان از راه اندازی ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان خبر داد.

راه اندازی ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان راه اندازی شود، گفت: برای حل این بحران که اثرات آن ایجاد بیماری‌های صعب العلاج است باید اقدامات جدی انجام شود.

وی اظهار کرد: تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه از مهمترین اقداماتی است که شهرداری برای کاهش آلودگی هوا باید انجام دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر اساس طرح تفصیلی ایجاد تعدادی از خیابان‌ها باقی مانده که ایجاد آنها می‌تواند به تسهیل عبور و مرور کمک کند.

حاج رسولی ها بیان داشت: نمایندگان مجلس باید پیگیری لازم را برای درنظر گرفتن ردیف‌های مرتبط با توسعه حمل و نقل مد نظر قرار دهند، گفت: خرید اتوبوس اولویت نخست ما است. در گذشته اعتبار قابل توجهی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سوی دولت درنظر گرفته می‌شد که در این زمینه نیز باید از خیرین و قرض الحسنه‌ها کمک بگیریم.

وی افزود: حفظ درختان شهر از راهکارهای کاهش آلودگی هواست. در گذشته درختان ریه‌های اصفهان بودند اما به دلایل مختلف قطع شده و اندک درختان امروز نیز به علت بی آبی در حال نابودی هستند. خرید پساب در دو دوره قبل شورا برای آبیاری فضای سبز انجام شد که مدیریت شهری باید این حق خریده شده را دریافت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۲۰ سال پیش، ۸۵ درصد هزینه خرید اتوبوس را دولت پرداخت می‌کرد اما امروز کمکی در این زمینه نمی‌شود.

وی افزود: تعمیرات اتوبوس کار بیهوده‌ای است، اتوبوس‌هایی که عمر بالای ۱۰ سال دارند باید عوض شوند. حداقل ۳۰۰ اتوبوس جدید در اصفهان نیاز هست که نیازمند یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه ستاد ویژه مبارزه با آلودگی هوا در اصفهان باید راه اندازی شود، گفت: برای حل این بحران که اثرات آن ایجاد بیماری‌های صعب العلاج است باید اقدامات جدی انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خشکی تالاب گاوخونی گفت: آب باید در زاینده‌رود جاری شود، نتیجه آن بهبود وضعیت هوا در کلانشهر اصفهان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه