English

در نشست استاندار مازندران با سفرای ایران در منطقه اوراسیا مطرح شد:

بررسی نقش مازندران در توسعه روابط اقتصادی با منطقه اوراسیا

استاندار مازندران از بررسی نقش مازندران در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اوراسیا در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه خبر داد.

بررسی نقش مازندران در توسعه روابط اقتصادی با منطقه اوراسیا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور که در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با حضور رئیس جمهور و استانداران مرزی شرکت کرده بود، در این باره اظهار داشت: این نشست در راستای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اوراسیا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست نقش مازندران در رونق و رفع موانع صادرات و واردات از کشورهای این حوزه جغرافیایی تحت عنوان دیپلماسی اقتصادی بررسی و راهکارهای لازم اتخاد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی راهی مؤثر در راستای افزایش رشد و شکوفایی اقتصادی و مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر تحریم‌های اقتصادی است، گفت: بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی شدن ظرفیت‌های استان با استفاده از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند منجر به شتاب بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران توسط بخش خصوصی شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی سبب می‌شود جابجایی سرمایه، تکنولوژی و تخصص در کشور بالا ‌رود، تأکید کرد: به همین دلیل دیپلماسی اقتصادی و توجه به همسایگان در اولویت برنامه دولت و وزارت امور خارجه قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه