English

عزت الله اکبری:

دولت باید با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک طرح دو فوریتی تنظیم شده که براساس آن هیچ واحد تولیدی در کشور به علت تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن نباید مهر و موم شود.

دولت باید با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سخنانی بیان کرد: یک طرح دو فوریتی تنظیم شده که براساس آن هیچ واحد تولیدی در کشور به علت تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن نباید مهر و موم شود و این طرح تا هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

اکبری این سخنان را در بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی تربت حیدریه ادامه داد: طرح دیگر مجلس در خصوص رفع موانع تولید مربوط به الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی و فعال کردن سفارتخانه هاست تا این مراکز بتوانند در خارج از کشور چهره اقتصادی پیدا کرده و خروجی مفیدی داشته باشند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این بازدید به همراه علی رسولیان مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: همه واحد‌های تولیدی باید فناورپایه و صادرات محور باشند، اما صادرات محور بودن واحد‌ها موکول بر حمایت دولت از آنهاست، دولت باید تلاش کند با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کند و سهم صادرات ایران از جامعه بین المللی را بستاند.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری بسته به ماهیت آن صنعت یا معدن در دستور کار مجلس قرار گرفته است و دولت نیز به انجام این مهم علاقه نشان داده است لذا تلاش می‌شود با کمک دولت و احصای مشوق‌های متناسب با استاندارد‌های دنیا بتوان سطح آن‌ها را ارتقا و گسترش داد.

 اکبری متذکر شد: به طور قطع توسعه واحد‌های صنعتی از محل پرداخت مالیات و حقوق گمرکی که پرداخت می‌کنند برای دولت درآمد ایجاد می‌کند و امیدواریم با هماهنگی‌ای که بین دولت انقلابی و مجلس انقلابی وجود دارد بتوان بسته‌های مشوق مناسبی برای بخش‌های صنعت و معدن در کشور ایجاد کرد.

 علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این بازدید عنوان کرد: سیاست دولت و تاکید رییس جمهوری بر فعال سازی واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولید آن‌ها متمرکز شده است و در همین راستا برنامه منسجمی برای شناسایی واحد‌های تولیدی راکد و احیای آن‌ها تدوین شده و در حال اجراست.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

رسولیان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور عمدتا توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران جدید احیا شده است و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با ایجاد کلینیک‌های کسب و کار و به خدمت گرفتن ۹۰۰ مشاور، بررسی و پایش واحد‌های صنعتی را انجام می‌دهد و از طریق این مشاور‌ها برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی راهکار‌های مناسب اتخاذ می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اذعان کرد: دربازدید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ تربت حیدریه نتیجه خوبی حاصل شد و ۶۰ هکتار به اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه افزوده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه به استقرار واحد‌های صنعتی حوزه کانی‌های غیرفلزی به ویژه کاشی و سرامیک با توجه به مزیت معدنی این شهرستان در زمینه کائولن اختصاص می‌یابد.

 رسولیان در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: پیگیری‌هایی نیز از طریق بانک‌های ملی، صنعت و معدن و تجارت برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحد‌های صنعتی حوزه کانی‌های غیرفلزی انجام می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه