English

مرتضی اثمری:

اطلاعیه کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از سرمازدگی تمهیدات لازم برای تامین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها در نظر گرفته شود.

اطلاعیه کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه ای مبنی بر نفوذ جریانات سرد شمالی به شمال شرق کشور گفته است که ضمن افزایش شدت وزش باد، کاهش قابل ملاحظه دما و وقوع بارش های پراکنده باران و برف از عصر دوشنبه تا اوایل چهارشنبه خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اثمری در ادامه کاهش دمای خراسان رضوی افزود: در این اطلاعیه آمده است که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای حداقل شبانه به کمتر از پنج درجه زیر صفر می رسد و وقوع بارش بشکل باران و برف در نواحی شمال غرب برخی نواحی مرکزی و شمال شرقی استان همراه با کولاک برف ، یخ زدگی و لغزندگی محورها و معابر از پیامدهای این سامانه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: در این اطلاعیه توصیه شده است برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از سرمازدگی تمهیدات لازم برای تامین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها در نظر گرفته شود.

وی در مورد هوای مشهد گفت: بیشینه دمای هوای مشهد، امروز ۱۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که تا فردا دوشنبه چهار درجه کاهش یافته و در روز سه‌شنبه به کمتر از ۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: کمینه دمای هوای مشهد دیشب یک درجه سلسیوس بود که با روند کاهشی خود برای سه‌شنبه شب به ۴ درجه زیر صفر می‌رسد.

اثمری در خاتمه اظهار کرد: قوچان با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر و خواف با بیشینه دمای ۱۷ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و در این مقطع زمانی بیشترین شدت وزش باد نیز در شهرستان‌های سرخس و سبزوار با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه