English

امسال بیش از ۳۹۰۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد کردستان صاحب شغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: تا نیمه آذرماه جاری، تعداد 3 هزار و 234 فقره تسهیلات با اعتبار 143 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار برای 3 هزار و 987 نفر پرداخت شده است.

امسال بیش از 3900 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد کردستان صاحب شغل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، فرشید جهان‌بین صبح امروز شنبه در گفت و گو با رسانه های استان، اظهار داشت: الگوی ایجاد اشتغال در کمیته امداد، یک الگوی جهانی و کارآمد است که از سه روش برای ایجاد اشتغال، امداد برای مستعدین اشتغال بهره می‌برد.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان، در روش اول  مددجو شناسایی می‌شود، استعدادسنجی، آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مناسب و بازارمحور ارائه می‌شود و در نهایت با تخصیص یک کارشناس جهت اجرای طرح اشتغال و هزینه‌کرد تسهیلات قرض‌الحسنه به شکل صحیح صاحب شغل می‌شود.

جهانبین تصریح کرد: در روش دوم، افراد ناآشنا به محیط بازار شناسایی و به کارآفرینان خبره و خیّر معرفی می‌شوند که علاوه بر آموزش مهارت‌های مرتبط، به آنها در خصوص تامین مواد اولیه و فروض محصول نهایی کمک می‌شود.

وی یادآور شد: در روش سوم نیز، افراد متخصص به کارگاه‌ها و موسسات کارآفرینی وتولیدی برای بکارگماری معرفی می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان اشاره کرد: تا نیمه آذرماه جاری، تعداد 3 هزار و 234 فقره تسهیلات با اعتبار 143 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار برای 3 هزار و 987 نفر پرداخت شده است.

به گفته جهان‌بین، اولویت ایجاد اشتغال در امداد، زنان و مخصوصا زنان سرپرست خانوار بویژه در حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرح‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

جهان‌بین اشاره کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال است، لذا پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.

وی گفت: علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر مانده بدهکار و بیمه تامین اجتماعی و معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری، به مدت 5 سال بصورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال بازدید شده و در صورت بروز مشکلات و لغزش‌ها، دست گیری شده و راه حل‌هایی برای احیای طرح ارائه می‌شود. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان افزود: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانواری که در ارائه تضامین بانکی مشکل دارند، علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت تسهیلات، سعی شده به مشاغل بدون نیاز به تسهیلات روی آوردیم.

جهان بین اضافه کرد: از سال گذشته تلاش‌هایی برای احیای فرش در استان انجام شده که در سال جاری از 439 طرح فرشبافی فعال تاکنون 113 تخته فرش و گلیم تولید شده و به ارزش 12 میلیارد ریال به فروش رسیده است همچنین بیش از 300 تخته فرش در حال بافت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه