English

نعمت غفوری کاخکی:

حفظ اشتغال پایدار با برنامه ریزی مناسب و کاهش تنگناهای متعدد امکان پذیر است

مدیر جهاد کشاورزی گناباد بیان کرد: با توجه به دامنه گسترده کشاورزی و دامپروری و تاثیر آن بر سایر بخشها و معیشتی ، دولت باید یک ضریب و سازوکار خاص حمایتی برای حفظ اشتغال پایدار فعالان این بخش تعریف کند.

حفظ اشتغال پایدار با برنامه ریزی مناسب و کاهش تنگناهای متعدد امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، نعمت غفوری کاخکی مدیر جهاد کشاورزی گناباد در سخنانی عنوان کرد: حفظ اشتغال پایدار در بخش کشاورزی و دامپروری از جمله مطالبات فعالان این بخش از مسوولان ذیربط در دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی مناسب برای کاهش تنگناهای متعدد آن اقدام کرد.

غفوری کاخکی در ادامه این سخنان اظهار کرد: به دلیل استمرار خشکسالی و کاهش شدید آبدهی منابع آب بسیاری از کشاورزان گناباد به پرورش دام و طیور روی آورده‌اند ولی این بخش هم با مشکلات متعدد دست به گریبان است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد همچنین افزود: با اینکه پرورش دام و طیور در کنار بخش کشاورزی یک ظرفیت مهم اقتصادی در گناباد به شمار می رود ولی به علت کاهش شدید نهاده های اولیه و تشدید خشکسالی تولید این بخش هم با تنگناهای متعدد مواجه است و فعالان این بخش در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: با عنایت به دامنه گسترده کشاورزی و دامپروری و تاثیر آن بر سایر بخشها و معیشت آحاد جامعه، دولت سیزدهم باید یک ضریب و سازوکار خاص حمایتی برای جلوگیری از ورشکستگی و حفظ اشتغال پایدار فعالان این بخش تعریف کند.

غفوری کاخکی متذکر شد: در حوزه قنوات به عنوان شاهرگ حیاتی تامین منابع آب و حفظ جمعیت روستاهای شهرستان گناباد هم مشکلات بسیار وجود دارد و به دلیل استمرار خشکسالی از مجموع ۶۰۰ رشته قنات گناباد ۱۵۰ قنات با کاهش شدید آب مواجه شده‌اند که احیا و لایروبی آنها نیازمند اهتمام بیشتر مسوولان و دولتمردان است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد یادآور شد: وجود سامانه هواشناسی مجهز و خاص برای پیش بینی دقیق بارش تگرگ از دیگر نیازهای بخش کشاورزی گناباد است و با راه اندازی این سامانه از بروز خسارتهای بسیار و میلیاردی بر باغهای پسته جلوگیری می شود زیرا هر ساله به دلیل نبود این سامانه شاهد خسارتهای بسیار به این بخش هستیم.

وی ادامه داد: تسهیلات بلند مدت و کم بهره برای بخشهای دام و طیور و تولید محصولات زراعی و باغی و فراهم کردن شرایط سند دار کردن اراضی کشاورزی و کاهش حد نصابهای قانونی برای اخذ سند این اراضی به خصوص زمینهای کشاورزان خرده مالک از دیگر خواسته های فعالان کشاورزی و دامپروری گناباد به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد اذعان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و حذف بوروکراسیهای اداری پیچیده در اخذ مجوزهای موافقت اصولی، جواز تاسیس و مجوز تغییر کاربریها در بدو سرمایه گذاریها را نیز از نیازهای دیگر این بخش دانست.

غفوری کاخکی در خاتمه گفت: باید با مشوقهای لازم و رفع محدودیتها که به مانعی برای فعالیت تبدیل شده است، کشاورزان و سرمایه گذاران را  نسبت به سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کرد و گناباد با تولید سالانه ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ رتبه نخست، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر رتبه دوم، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز رتبه سوم و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ، رتبه چهاردهم را در بین ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه