English

لزوم توجه به ولایت الهی در تشکیلات اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه به ولایت الهی در تشکیلات اسلامی تاکید کرد.

لزوم توجه به ولایت الهی در تشکیلات اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در سیزدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در سالن همایش‌های دارالولایه قم با بیان اینکه از تحلیل خط مکتب حضرت زینب(س) می‌توانیم خط سیر زندگی ایشان را بهتر بشناسیم اظهار داشت: امیدواریم بیش از پیش به خط سیر زندگی این بانوی باکرامت جهان اسلام پرداخته شود.

وی با اشاره به جوهر، خط سیر و سیاست‌های موتلفه که برگرفته از بیان‌ها و سیاست‌های امام راحل(ره) است، اصل کار تشکیلاتی در قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: در قرآن کریم تاکید بر نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان شده است، بخش مهمی از سوره صافات به نظام تشکیلاتی حاکم بر جهان پرداخته است.

وی ادامه داد: تشکیلات در سراسر بخش های جهان حضور دارد و این نظام تشکیلاتی به گونه ای است که سلسله مراتب در آن وجود داشته و برای هر بخش و نیروی کارگزار جایگاه ویژه ای تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارکرد این نظام تشکیلاتی تسبیح الهی است افزود: در نظام بشری نیز باید همین الگو پیاده شود؛ در تشکیلات ما هم باید تسبیح الهی، عدل الهی، قدرت الهی و غیره تجلی پیدا کند.

اراکی با بیان اینکه تفاوت جامعه الهی و غیرالهی، ذکر و غفلت است افزود: تمام بخش های جامعه الهی از ذکر الهی برخواسته و  بر مبنای ذکر الهی شکل می گیرد در صورتی که شاخصه اصلی جوامع غیرالهی غفلت است.

وی با بیان اینکه شاید لازم باشد در حوزه‌ها فقه تشکیلات و احزاب محقق شود تصریح کرد: قبل از اینکه احزاب به وجود آیند باید فقه احزاب شکل بگیرد و پایه تمام این ها فقه الهی است. باید از حوزه ها خواسته شود که به چنین مساله ای بپردازند.

اراکی با تاکید بر اینکه هر علمی بر پایه یک پرسش تولید می شود گفت: باید از حوزه ها پرسش شود تا پاسخ علمی و استدلالی در خصوص فقه تشکیلات داده شود.

وی به هویت تشکیلات مبتنی بر قرآن و فقه الهی اشاره کرد و افزود: ۲ شاخصه اصلی هویت حزب اسلامی را تشکیل می‌دهد که در ۲ آیه قرآن کریم به این مساله تاکید شده که شامل تولی خدا و رسول، امامان معصوم است، هر نظام حزبی هویت خود را باید از ولایت الهی بگیرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دیگر شاخصه بیان شده در قرآن کریم درخصوص هویت حزب اسلامی این است که باید در برابر کفر و دشمنان خدا موضع داشته باشد خاطرنشان کرد: اگر در هر تشکیلات و نظامی ذره ای از تمایل به طاغوت وجود داشته باشد خارج از ولایت الهی است.

اراکی بیان کرد: کسانی که ذکر غیر خدا و دشمنان خدا را سرلوحه کار خود قرار داده اند ممکن نیست ذره‌ای محبت و طلاقی بین آنها و ولایت الهی وجود داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه