English

البرز یک میلیون متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: در حال حاضر این استان برای رسیدن به سرانه میانگین کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید است.

البرز یک میلیون متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج البرز، سالار قاسمی اظهارداشت: استان البرز به ۶ هزار و ۶۶۷ کلاس درس معادل ۵۵۶ مدرسه ۱۲ کلاسه یا ۲۷۸ مدرسه ۱۲ کلاسه ۲ نوبته نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مدارس یک نوبته  ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان و ساخت مدارس ۲ نوبته به ۳ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی بیان داشت: با توجه به متوسط جمعیت ۱۰ هزار دانش آموزی ورودی به البرز در هر سال تحصیلی، ۲۸۶ کلاس درس یا ۲۴ مدرسه یک نوبته و یا ۱۲ مدرسه ۲ نوبته دراین استان باید ساخته شود.

قاسمی با اشاره به اینکه ساخت این تعداد کلاس به ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد،اضافه کرد: برای اینکه استان البرز در یک پروسه ۵ ساله بتواند به حداقل میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور برسد، نیازمند ساخت یک هزار و ۶۲۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان است.

وی یادآورشد: اگر نیاز استان به فضای آموزشی به صورت مدارس ۲ نوبته در نظر گرفته شود، البرز به ۸۱۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: نیاز سنجی فضای آموزشی در البرز در صورتی تغییر نمی یابد که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ثابت بماند و هیچ مدرسه ای در استان نیاز به تخریب و بازسازی نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز میانگین سرانه فضای آموزشی در استان البرز را ۳.۲۵۴، کشوری ۵.۲ و استاندارد جهانی را ۸.۴ ذکر کرد.

وی با بیان اینکه استان البرز با ۳.۲۵۴ سرانه فضای آموزشی دارای کمترین سرانه آموزشی است، عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی این استان حتی پایین تر از استان سیستان و بلوچستان است.

قاسمی گفت: طی ۱۰ سال گذشته یک هزار و ۳۱۰ کلاس دولتی و یک هزار و ۳۶۸ کلاس خیری – مشارکتی که در مجموع ۲ هزار و ۶۷۸ کلاس درس می شود در استان البرز ساخته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر البرز هیچ مدرسه خشتی و گلی ندارد و برای حذف انگشت شمارمدارس سنگی موجود در استان نیلز به رایزنی برای جذب اعتبار، تخریب و بازسازی دارد.

وی به تعداد کلاس های استانداردسازی شده استان پرداخت و افزود: از سال ۹۲ تا کنون ۵۴۸ کلاس درس البرز از سیستم مناسب گرمایشی برخوردار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تعداد کلاس های مقاوم سازی شده دراستان را تا کنون ۸۸۵ کلاس برشمرد.

وی یادآورشد: یک هزار و ۴۴۰ کلاس درس البرز به مقاوم سازی و یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس هم به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

قاسمی سرانه فضاهای ورزشی و پرورشی در استان را به ترتیب حدود ۱۰  و ۴۰ سانتی متر مربع پایین تر از سرانه فضای ورزشی و پرورشی در کشور ذکر کرد.

وی تاکید کرد: نرخ مهاجرت بالا بویژه در کرج و هشتگرد موجب شده تا زیرساخت های آموزشی ، پرورشی و ورزشی در حوزه آموزش و پرورش استان البرز پاسخگوی رشد جمعیتی در آن نباشد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه