English

حسینی خبر داد:

تامین اعتبار تهیه طرح حمایت و احیا بافت تاریخی همدان به زودی محقق می شود

مدیر کل راه وشهرسازی استان همدان با اشاره به نبود اعتبار لازم به عنوان دلیل عدم تهیه طرح حمایت از بافت تاریخی همدان، عنوان کرد: با توجه به تغییرات امیدآفرینی که در کادر مدیریتی شرکت بازآفرینی کشور روی داده است، بیش از پیش به جد پیگیر تامین اعتبار لازم و مساعدت های مورد نیاز جهت تامین اعتبار تهیه این طرح هستم و به زوی نتیجه را اعلام خواهم کرد.

 تامین اعتبار تهیه طرح حمایت و احیا بافت تاریخی همدان به زودی محقق می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، زمان زیادی از عمر شورای ششم نمی گذشت که خانه شیری و مدرسه تاریخی ظفر تخریب می شود. در ابتدای امر و بعد از گذشت بیش از یک ماه شورای شهر و شهرداری حاضر نشدند که حضور ماشین های پسماند شهرداری را در محل تخریب مدرسه ظفر به شهروندان اطلاع دهند و با فرافکنی قصد داشتند میراث فرهنگی را مسوول این تخریب عنوان کنند. این اتفاق به هر نحوی که افتاد همانگونه که رییس شورای شهر بعد از گذشت بیش از یک ماهه در صحن شورا مطرح کرد با چراغ سبز شهرداری رخ داده بود.

در این میان جلسه ای در صحن شورا برگزار می شود تا به  چندو چون این امر رسیدگی شود و ماده قانونی حمایت از مرمت و احیای بافت تاریخی توسط عضوی از شورا قرائت می شود:

ماده۳ـ وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلفند با همکاری سازمان و شهرداری ها در مدت پنج سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه، تصویب و اجرای طرحهای ویژه حفاظت و احیای محدوده بافتهای تاریخی ـ فرهنگی حسب مورد از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری یا کمیسیون های ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب ۱۳۵۱/۱۲/۲۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اقدام کنند.

بعد از این جلسه مقرر شد که شهرسازی  این طرح را با همکاری سازمان و شهرداری تهیه کند؛ بعد از گذشت تقریبا دو ماه از اتفاق تخریب مدرسه تاریخی ظفر بر آن شدیم تا وضعیت مورد انتظار را مورد بررسی قرار دهیم؛

در گفتگو و پیگیری که اتفاق افتاد میراث فرهنگی در انتظار آغاز فرایند تهیه طرح توسط شهرسازی است.

اما مسوولین مرتبط در شهرسازی از آنجاییکه برای تهیه این طرح نیاز به تامین اعتبار داشته اند مکاتباتی را با سازمان برنامه و بودجه استان جهت تحقق این اعتبار انجام می دهند.

مکاتبات راهی برنامه و بودجه استان می شود، وفایی، مسوول مرتبط در برنامه و بودجه استان با اشاره به اینکه شهرسازی بایستی از محل های دیگری که در اختیار دارد این تامین اعتبار را خود انجام می داده است ، گفت: آغاز تهیه طرح حمایت و احیا می توانست به عنوان مثال از محل اعتبارات بازآفرینی موجود در شهرسازی اتفاق افتد.

حسینی مدیر کل شهرسازی استان نیز با بیان اینکه تمامی اعتبارهایی که در شهرسازی تعریف شده است دارای موافقت نامه و عنوان است، گفت: اعتباراتی که برای شهرسازی در زمینه های مختلف تعریف شده است دارای موافقت نامه است تا دارایی و ذی حسابی، امور مالی مرتبط را مورد تایید قرار دهد.

وی ادامه داد: این اعتبارات صرف محل مربوط به خود با عنوان معین می شودو منابعی تاکنون برای تحقق تهیه طرح حمایت از بافت تاریخی در اختیار نبوده است، مگر آنکه در بودجه آورده شود!

وی افزود: محل اعتبار هایی که از سوی سازمان برنامه جهت بکارگیری برای تهیه طرح حمایتِ مورد اشاره قرار گرفته است، هر یک دارای  تعاریف معین به خود است و اعتباری باقی نبوده است تا صرف این طرح شود.

حسینی با اشاره به اینکه اگر تاکنون اعتبار لازم را در اختیار داشتم اجازه مسکوت ماندن تهیه طرح را نمی دادم، عنوان کرد: برای عقد قرارداد جهت تهیه طرح بایستی اعتباری در میان  باشد و موافقت نامه سازمان مدیریت در اینخصوص وجود داشته باشد تا مورد تایید ذی حسابی و دارایی برای آغاز کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این مدت پیگیری های لازم  و قانونی را انجام داده است با طرح این خبر خوب که به تازگی جناب آیینی که از شهروندان همدانی است سکان مدیریت شرکت بازآفرینی کشوررا عهده دار شده است، گفت: به جد پیگیر این مهم هستم که مساعدت ایشان را در تامین اعتبار تهیه طرح حمایت از بافت تاریخی جلب نمایم که نتیجه آن را به زودی اعلام خواهم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه