English

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

لزوم رفع مسائل بافت های فرسوده با استفاده از ظرفیت های دولتی

امام جمعه اصفهان بر لزوم رفع مسائل این بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و همراهی مدیران و استفاده از ظرفیت های دستگاه های دولتی تأکید کرد.

لزوم رفع مسائل بافت های فرسوده با استفاده از ظرفیت های دولتی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی در دیدار معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و مدیران حوزه شهرسازی ومعماری با اشاره به اهمیت بافت تاریخی ارزشمند شهر اصفهان مانند منطقه 3 شهر اصفهان، این بافت را معرف شهر اصفهان دانست و بر لزوم رفع مسائل این بافت ها از جمله دسترسی های نامناسب و گاهاً بسیار کم عرض تاکید نمود.

وی با توجه به حجم زیاد بافت ها فرسوده، اقدامات بهسازی و نوسازی انجام شده در بافت های فرسوده را کم دانست و با اشاره به تجربه پروژه همت آباد افزود: باید به این بافت ها توجه ویژه صورت گیرد و یکی از راهکارهای موفقیت در این خصوص مشارکت شهروندان است و برای به ثمر نشستن این مهم همراهی مدیران و مردم در نوسازی بافت ها در تمامی پروژه های نوسازی لازم است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر لزوم ورود سرمایه گذاران و انبوه سازان در نوسازی بافت های فرسوده بیان کرد: این امر را بر سیاست گذاری های صحیح در مدیریت شهری به ویژه حوزه شهرسازی و معماری منوط است و استفاده از ظرفیت های دستگاه های دولتی در تسریع موفقیت ها موثر خواهد بود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به وظایف حوزه شهرسازی و معماری گفت: حفظ بافت های تاریخی پر اهمیت است و به دلیل مهم بودن مدیریت سیما و منظر شهری به خصوص در بافت های تاریخی لازم است تا رویکردهایی جهت زیباتر شدن شهر در تمامی سطوح شهر با بهره گیری از معماری ایرانی و اسلامی اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ضمن اشاره به جایگاه معاونت شهرسازی و معماری در برنامه ریزی های شهری و تهیه طرح های توسعه شهری، به مدیران این حوزه بهرمندی از ایده های و پیشنهادات شهروندان و حرفه مندان را تاکید نمود.

امام جمعه اصفهان یکی از مهمترین مسائل پیشروی شهر اصفهان را مسئله جاری بودن زاینده رود بیان و بر لزوم تحقق این امر تاکید کرد و افزود: با وجود خشکسالی کشور در سال های اخیر، باید راه های بهره مندی از راهکارهای استفاده بهینه آب درحوزه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به بیان هشت اولویت در نظر گرفته در راستای نیل به اهداف منتخبین مردم در شورای اسلامی دوره ششم و برنامه های شهردار اصفهان پرداخت.

وحید مهدویان توجه ویژه به ابعاد فرهنگی در حوزه شهرسازی و معماری شهر اصفهان را از الزامات این معاونت دانست و گفت: با استفاده از توان نیروهای جوان و سرلوحه قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب، با نیت خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها و با همدلی و همکاری تیم متخصص فعالیت خواهیم کرد.

امام جمعه اصفهان و معاون راه و شهرسازی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه