English

نورصالحی:

احیای بافت تاریخی در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان جدی گرفته خواهد شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه ای به بافت تاریخی شهر اصفهان دارد و این بافت را یک ظرفیت می‌داند و به جد به دنبال احیای آن خواهد بود.

احیای بافت تاریخی در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان جدی گرفته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد نورصالحی در کارگروه بافت تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: دوره ششم مدیریت شهری نگاه ویژه ای به بافت تاریخی شهر اصفهان دارد و این بافت را یک ظرفیت می‌داند و به جد به دنبال احیای آن به خصوص در مناطق مرکزی شهر اصفهان خواهد بود.

وی افزود: در خصوص بناهای تاریخی که قابلیت باز تعریف دارند باید تفاهم ناتمه‌ای تنظیم شود و حقوق دولت در آن در نظر گرفته شود، مئیذیت شهری اصفهان در حال حاضر آماده است تا با کارشناسان میراث فرهنگی برای تملک فضای تاریخی همچون این عصارخانه همکاری کند و از بخش خصوصی نیز دعوت می شود که در این زمینه اقدامات لازم را اجرایی کنند مدیریت شهری نیز پشتیبان آنها خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: هدف احیای بافت تاریخی جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی است. در همین زمینه سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان با همکاری میراث فرهنگی و با در نظر گرفتن منافع میراث فرهنگی و مدیریت شهری و شهروندان اصفهان اقدامات خود برای احیای را تدوین و سپس اجرای آن را آغاز کند.

محمد نورصالحی اضافه کرد: احیای بافت تاریخی در دل محلات اصفهان باعث خواهد شد گردشگر تا دل کوچه های این شهر وارد شود چراکه آثار تاریخی در دل این محلات آثار تاریخی واجد ارزشی است .

همچنین در این جلسه  شهردار اصفهان اظهار کرد: بی شک برای احیای بافت تاریخی ما نیازمند نظرات کارشناسی و دقیق هستیم،

علی قاسم زاده گفت: شهرداری اصفهان حاضر است برای احیای بافت تاریخی تمام تلاش خود را به کار بگیرد و شرایط را برای احیا توسط بخش خصوصی نیز فراهم آورد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای میان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان باید منعقد شود تا به یک الگو برای احیای بافت تاریخی برسیم و سپس بستر برای حضور بخش خصوصی در این بستر فراهم آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه