English

داور بستام خبر داد:

انسداد ۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: 110 حلقه چاه غیرمجاز تا پایان آبان ماه سال۱۴۰۰ در سطح استان مسدود شده است.

انسداد 110 حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داور بستام ، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، گروههای گشت و بازرسی این شرکت با همکاری مسئولین قضایی و انتظامی در سطح استان، اقدام به پرو مسلوب المنفعه نمودن ۱10حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز تا پایان آبان ماه سال جاری نموده است.

وی صرفه جویی حاصل از انسداد این 110 حلقه چاه غیرمجاز را بیش از‌ 1.3 میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: همچنین از اول سال جاری تاکنون ۱۷۰دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بروی چاههای استان نصب شده و 20 دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاهها خریداری شده و در ماههای بعدی نصب خواهد شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای اردبیل همچنین با بیان اینکه امسال تاکنون منصوبات غیرمجاز ۴۰ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل و برچیده شده است تصریح کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده همگام با سایر پروژه های تعادل بخشی پروژه اطلاع رسانی در سطح استان با ترویج فرهنگ مصرف بهینه و با ارتقاء سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب در حال انجام می باشد.

بستام با اشاره به اینکه این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و خشکسالی حادث شده با هر گونه تخلف در زمینه آبهای سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد، از تداوم عملیات تا انسداد بقیه چاههای غیرمجازی که حکم پر و مسلوب المنفعه شدن آنها توسط مراجع قضایی صادر گردیده خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه