English

اکبر یونسی:

تولید ۵ هزار تُن شلتوک و ۲۵۰۰تُن برنج سفید در شهرستان درگز

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز بیان کرد: منطقه درونگر دارای ۷۵۰هکتار سطح زیر کشت شالی است و بیش از ۹۰درصد مزارع شالی شهرستان به صورت کاملا مکانیزه کشت می‌شود.

تولید ۵ هزار تُن شلتوک و ۲۵۰۰تُن برنج سفید در شهرستان درگز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اکبر یونسی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز اظهار کرد: پس از فرآوری بیش از ۵ هزار تُن شلتوک برداشت شده از مزارع شالی، در ۴کارخانه فعال شالیکوبی شهرستان درگز ، حدود ۲۵۰۰تُن برنج سفید تولید و روانه بازار شد.

یونسی در ادامه این خبر عنوان کرد: منطقه درونگر دارای ۷۵۰هکتار سطح زیر کشت شالی است و  بیش از ۹۰درصد مزارع شالی شهرستان به صورت کاملا مکانیزه کشت می‌شود و بیش از ۱۰هزار نفر بهره بردار در ۱۷پارچه آبادی حاشیه رودخانه درونگر مشغول به شالیکاری هستند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان درگز همچنین متذکر شد: امسال ۴۳۰هکتار رقم محلی و ۳۲۰هکتار رقم پر محصول کشت شد که شلتوک تولید شده از رقم محلی ۲هزارو ۵۸۰تُن و رقم پر محصول ۲هزار و ۵۶۰تُن است.

وی در ادامه با اشاره به روند کاشت گفت: عملکرد رقم محلی در هکتار، ۶هزار کیلوگرم و پر محصول ۸هزار کیلوگرم در هکتار است.

یونسی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به دغدغه کمبود و مصرف زیاد آب در شالیکاری، جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری آب، اقدام به ترویج و آموزش خشکه کاری و آبیاری خشک به خشک مزارع شالی در سال جاری کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه