English

مهدی خالقی:

آغاز برداشت برنج از۷۵۰ هکتار از شالیزارهای درگز

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز بیان کرد: دغدغه کمبود و مصرف زیاد آب در شالیکاری باعث شده که جهاد کشاورزی منطقه اقدام به ترویج و آموزش خشکه کاری و آبیاری خشک به خشک مزارع شالی نماید.

آغاز برداشت برنج از۷۵۰ هکتار از شالیزارهای درگز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی خالقی رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز عنوان کرد: منطقه درونگر دارای ۷۵۰ هکتار سطح زیر کشت شالی است که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۴۵۰۰ تن شلتوک از مزارع شالی برداشت و پس از فرآوری در چهار کارخانه فعال شالیکوبی شهرستان درگز ؛ بیش از ۲۰۰۰ تن برنج باکیفیت تولید شود.

مهدی خالقی در ادامه این خبر افزود: نود درصد مزارع شالی شهرستان درگز بصورت کاملا مکانیزه کشت می گردد و بیش از ۱۰۰۰ نفر بهره بردار در ۱۷ پارچه آبادی حاشیه رودخانه درونگر مشغول به شالیکاری هستند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان درگز با اشاره به دغدغه کمبود و مصرف زیاد آب در شالیکاری تصریح کرد: جهاد کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری آب اقدام به ترویج و آموزش خشکه کاری و آبیاری خشک به خشک مزارع شالی نموده است.

خالقی در خاتمه خاطر نشان کرد: برنجی که در منطقه درونگر تولید می‌شود از نظر کیفیت و طعم جزو بهترین های کشور بوده و قابل رقابت در بازار داخلی را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه