English

ورود جدی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به مهارت‌آموزی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام جدی در توسعه مهارت‌آموزی در استان کردستان دارد و در همین راستا برای شروع مهارت‌آموزی و توسعه رشته‌های مختلف آغاز به فعالیت کرده است.

ورود جدی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به مهارت‌آموزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، قباد میمنت‌آبادی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری که به مناسبت نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته توسعه نرم‌افزار موبایل که صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، اظهار کرد: در نیم قرن اخیر توجه به مهارت‌های فنی بیشتر شده و با عضویت ایران در سازمان ملی مهارت این فعالیت در کشور توسعه یافت.

وی با بیان اینکه ایران در اولین دوره‌های برگزاری این مسابقات حضور پیدا کرده است افزود: مسابقات جهانی مهارت دوسال یکبار برگزار می‌شود.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه کرونا باعث شد تا این مسابقات دو سال برگزار نشود، بیان‌کرد: در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت 20 گروه از سراسر کشور حضور دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری در استان مطلوب نیست، گفت: هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقاتی آموزش مهارت به مهارت‌جویان و آشنایی آنان با بازار کار است.

وی بیان کرد: امسال این دوره از مسابقات به صورت مشارکتی با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی میزبانی می‌شود.

میمنت آبادی با تاکید بر اینکه ضروری است به اقتصاد دانش‌بنیان در این مسابقات توجه ویژه شود گفت: اگر زمینه رشد و مهارت‌آموزی در استان کردستان فراهم شود اشتغالزایی نیز در استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: با ترویج مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی بین دانشگاه و صنعت و آموزش و مهارت یک زمینه رفاقت و‌ رقابتی حاصل می‌شود تا جویندگان به راحتی فرصت کار داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: افرادی که وارد مجموعه‌های مهارتی می‌شوند باید این آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که افراد به صورت تخصصی وارد کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 5400 استاندارد مهارتی و شغلی در کشور وجود دارد افزود: بسیاری از این مهارت‌ها جدید هستند که به راحتی قابلیت انتقال مهارت را دارند.

میمنت آبادی با بیان اینکه نشانه‌های یاس و ناامیدی در مجموعه‌های دانش‌آموزی و هنرجویان دیده می‌شود افزود: باید از سطوح پایین این نوید به هنرجویان داده شود که با مهارت آموزی و ایجاد اشتغال بسیاری از مشکلات موجود در جامعه از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اهتمام جدی در توسعه مهارت‌آموزی در استان کردستان دارد، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستا برای شروع مهارت‌آموزی و توسعه رشته‌های مختلف آغاز به فعالیت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه