English

در مسکن ملی همدان آیا پیمانکار کوتاهی کرده است یا شهرسازی؟ پاسخ زوج های جوان را چه کسی می دهد؟

بعد از گذشت 1.5 سال از طرح مسکن ملی در همدان و زمین هایی که همچون فرهنگیان برای آن در نظر گرفته شده بود و واریزی هایی که شهروندان و زوج های جوان انجام داده اند، اینک در برابر خود زمینی خالی را رویت می کنند که بهای این زمین را با دارو ندار خود و زندگی که اکنون دچار تنش های فراوان شده است پرداخته اند! بعد از 1.5 سال با پاسخ هایی هچون جنس خاک خوب نبوده است و پیمانکار تعلل کرده است روبرو هستند. پاسخ زوج های جوانی را که زندگی آن ها اکنون آمیخته به تنش شده است را چه کسی می دهد؟ پیمانکار یا مسوولین شهرسازی؟

در مسکن ملی همدان آیا پیمانکار کوتاهی کرده است یا شهرسازی؟ پاسخ زوج های جوان را چه کسی می دهد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، بعد از گذشت 1.5 سال از طرح مسکن ملی در همدان و زمین هایی که همچون فرهنگیان برای آن در نظر گرفته شده بود و واریزی هایی که شهروندان و زوج های جوان انجام داده اند، اینک در برابر خود زمینی خالی را رویت می کنند که بهای این زمین را با دارو ندار خود و زندگی که اکنون دچار تنش های فراوان شده است پرداخته اند! بعد از 1.5 سال با پاسخ هایی هچون جنس خاک خوب نبوده است و پیمانکار تعلل کرده است روبرو هستند. پاسخ زوج های جوانی را که زندگی آن ها اکنون آمیخته به تنش شده است را چه کسی می دهد؟ پیمانکار یا مسوولین شهرسازی؟

متاسفانه علیرغم اینکه شهروندان برای این موضوع اقدامات لازم را انجام داده و واریزی خود را نیز محقق کرده اند، همچنان با زمین خالی روبرو هستند زمینی که گفته می شود از خاکی مناسب برخوردار نیست و بدان دلیل تاکنون اتفاقی در آن نیفتاده است

جالب است روزی موضوع خاک مطرح می شود خاکی که می توانست قبل از درنظرگرفتن زمین در شهرک فرهنگیان مورد آزمایش قرار گیرد و روزی دیکر تعلل پیمانکار فلان و قاعدتا در ادامه نیز کوتاهی پیمانکار دیکر.

نمی دانیم چرا هر چه اتفاقی که ناشی از کوتاهی است و تعلل برای همدان می افتد و آن هم برای قشری که دارا و ندار خود را در این حوزه فروخته و واریز اقدام ملی مسکن کرده اند و با افزایش اجاره بها در یک سال گذشته دیگر حتی همان مبلغی را که دارا بودند را نیز از دست رفته می دانند چرا که زندگی آینده خود را نمی توانند در زمینی خالی بنا کنند.

چرا اقدام ملی مسکن در استان های دیگر دارای پیشرفت است و متولی این امر شهرسازی استان است که تاکنون هیچ گونه مجوز یا پروانه ای از شهرداری نگرفته است و بدون پروانه نمی توان آغاز به ساخت وساز کرد واگر هم اتفاق افتد غیرقانونی است.

مسوولان مرتبط می بایستی تا به نتیجه رسیدن این مهم از پیگیری آن دست برندارند، روال قانونی را می دانیم اما این نیز جایز نیست وشایسته نیست که مدیران به چند مکاتبه اکتفا کند و دیگر حجت را بر خود تمام نمایند.

کاش مسوولان مرتبط خود را در جای زوج جوانی می گذاشتند که تمام دارایی و پس انداز خود را واریز اقدام ملی مسکن کرده است و اکنون تنها یک زمین خالی را در برابر خود آن هم با افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و اجاره بها در همدان می بیند همدانی که هر ساله رکوردار افزایش اجاره بها بوده است.کاش ایشان قدری احوال این زوج ها را به دقت می نگریستند

بله مسوولین در جامعه اسلامی بایستی بسیار شایسته تر و توانمند تر از دیگر مدیران در کشورها ی دیگر به ایفای نقش بپردازند، این انتظار به حقی است که از یک مدیر در جامعه اسلامی می رود.

پرسشی مطرح می کنیم؛ اگر این زوج یا زوج های دیگر که برای خانه دار شدن خود در بازه زمانی مشخص برنامه ریزی کرده اند و در این مسیر تمام دارایی خود را به فروش رسانده اند و اکنون بعد از گذشت 1.5 سال تنها موردی که عایدشان شده است زندگی همراه با تنش است چه کسی پاسخگو است؟

آیا مدیران مربوطه پاسخگو هستند،‌ اگر پیمانکار تعلل می کند تغییرش دهید اگر خاک مناسب نیست منتظر چه هستید تقویت کنید اگر خود قدرتان نمی رسد از بالادستی های خود از نمایندگان و استاندار بخواهید در عرصه ملی کمک حال باشند.

بله خود می دانید که راه های مختلفی وجود دارد منتهی بایستی درد و رنجی را که این زوج های جوان در این شرایط با آن روبرهستند را چشید و لمس کرد تا بتوان با قدرتی ناشی از عشق به انجام وظایف پرداخت.

با رحیمی فر، عضو شورای همدان گفتگویی کوتاه در اینخصوص داشته ایم

وی با بیان اینکه برای تامین مسکن ارزان قیمت هیچ پروانه ای صادر نشده است، گفت: محور تحقق این امرشهرسازی است و در سه سایت مشخص شهرک بهشتی، فرهنگیان و مدنی زمین هایی برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است که تاکنون پروانه ای برای آن ها صادر نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه