English

معاون شهرداری قم:

۵۰ درصد مساحت شهر قم را کاربری‌های مسکونی تشکیل می‌دهند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه ۵۰ درصد از مساحت شهر قم را کاربری‌های مسکونی تشکیل می‌دهند، گفت: ۲۵ درصد مساحت شهر شوارع و مابقی نیز شامل کاربری‌های تجاری، آموزشی و… است.

50 درصد مساحت شهر قم را کاربری‌های مسکونی تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرگزاری موج قم، غلامرضا جانقربان تخلفات ساختمانی شهر قم در سال گذشته را مد نظر قرار داده و اظهار داشت: موضوع عدم رعایت ضوابط و مقررات پروانه ساختمانی به یک مشکل بزرگ در شهر قم و کشور تبدیل شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تدوین طرح تفضیلی برای شهر قم، گفت: در طرح تفضیلی به طور کامل جزئیات مربوط به مناطق و تراکم‌ها و سطوح اشغال و کاربری‌ها مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه جزئیات کاربری‌ها براساس عرض گذرها مشخص شده است، گفت: طرح تفضیلی شهر به یک ضابطه تبدیل شده که باید توسط مردم رعایت شود اما متاسفانه طی سال‌های قبل عملکرد خوبی از سوی سازندگان شاهد نبوده‌ایم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اذعان به اینکه رویکرد به مسکن از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تغییر کرده که اشکال بزرگی بوده و کیفیت زندگی شهری را کاهش داده است، تصریح کرد: تبدیل منازل به کالای تجاری و سرمایه مشکلات زیادی را ایجاد کرده و به تبع آن اتفاقات اقتصادی کلان ضربات زیادی به بخش مسکن وارد کرده و سازندگان را به سمت سودخواهی از ساخت وساز کشانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه