English

پرسشی مشابه:

پشت پرده مخالفان تحقق اسکای مال چیست؟ اینگونه سخن گفتن بیراه رفتن است

برخی که حتی زاده این شهر نیستند به گونه ای رفتار می کنند که گویی تنها دلسوز واقعی برای مردمان و این دیار هستند،‌ رویکرد منطقی لازم در حمایت از پروژه  های سرمایه گذاری در همدان بایستی برگرفته از شهودی علمی باشد و نه بهره از احساساتی مبهم،  این همان مولفه ای است که حاجی بابایی نماینده همدان در تمامی پروژه ه های سرمایه گذاری خواهان آن بوده و هست.

پشت پرده مخالفان تحقق اسکای مال چیست؟ اینگونه سخن گفتن بیراه رفتن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، برخی که حتی در این شهر نیز زاده نشده اند چندین سال است که با بهانه جویی و ذکر آنکه همدان نباید صنعتی شود و در کنار آن تمایلی به کشاورزی بودن همدان نیز ندارند و سخن از گردشگری می رانند(ضمن احترام به فعالان واقعی این عرصه) و در این مقوله نیز (گردشگری) هیچگونه مسیر دهی و جهت مشخصی ندارند و تنها مانع از توسعه همدان و شکل گیری پروژه های سرمایه گذاری کوچک و بزرگ می شوند، اینبارتمرکز بر اسکای مال را اختیار کرده اند. چه چیزی در  پشت پرده آن است؟

و در ادامه به برکت وجود این بزرگواران شهر نتوانسته است چهره مشخص و سازوکاری معین را برای آینده خود ترسیم کند و تنها رویکردشان ایجاد فضایی غبارآلود و بی استناد است.

حال چنانچه اگر سرمایه گذار به ایشان مراجعه کرده بود و دست دوستی مشخصی را سمتشان دراز کرده بود بهنامجویی دیگر از وی می ساختند و در این میان آنچه گمشده است همان دلسوزی های واقعی است.

از این دست سرمایه گذاری هایی که در همدان مقرر بوده است روی دهد و در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد کم نبوده اند که به بهانه های واهی از دست رفته است و در پی آن سرمایه گذار نیز بارو بنه خود را جمع کرده است و سرمایه خویش را در شهر ودیاری دیگر گسترانده است.

پرسشی مشابه؛ پشت پرده مخالفان تحقق اسکای مال چیست؟

حال ایشان پروژه ای دیگر را نشانه گرفته اند به نام اسکای مال و هر آنکس را که به آن تمایل نشان می دهد بر او برچسب پنهان کاری و پشت پرده و برقراری روابطی نهان می زنند که آی چرا از این پروژه حمایت کرده ای و نه آن دیگری؟

اما به پرسش هایی که در برابر خود برای دیگر اذهان ایجاد می کنند یا بی خبرند یا خود را به بی خبری می زنند، شاید هم روابطی پشت پرده در میان است! چه چیزی وجود دارد که اینگونه پیگیر این پروژه هستند و نه پروژه های دیگر سرمایه گذاری که در همدان راکد مانده است؟ بله به راحتی می توان به دیگران اینگونه اتهام به برقراری روابط نهان زد.

هر پروژه دارای روال قانونی مربوط به خود است و متولی  دارد

سخن این است که به صورت کلی هر پروژه سرمایه گذاری دارای فرایند مشخصی است و روال قانونی مربوط به خود را دارد و در این زمینه نقش هر یک از نهاد ها و مسوولین مرتبط تعریف شده است و در همه جای دنیا نیز این قوانین هستند که حکمرانی می کنند.

پس بهتر است که موضوع را به اهلش سپاریم و از دخالت های بدون استنادات علمی دوری کنیم حتی در مقام تبیین مگر بازتاب دهنده الفاظ کارشناسان متخصص باشیم.

اسکای مال اگر دارای موانعی باشد که هست، بایستی تا جایی که ممکن است کارشناسان امر در راستای تشویق دیگر سرمایه گذاران برای حضورشان دراین  شهر زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند.

رفع این موانع همانگونه که اساتید برجسته طراحی شهری می گویند شدنی است و در نقطه مقابل برخی اساتید دیگر نیز بیان کرده اند که شدنی نیست. اما اینکه در این میان نماینده مجلسی را به برقراری روابطی پشت پرده نسبت دهی نشان از قدرنشناسی دارد.

چرا که این نماینده خواستار رفع موانع از پروژه سرمایه گذاری است و برطرف کردن این موانع قدر مسلم با راهکارهای علمی ممکن خواهد بود.

پس بهتراست به جای فراری دادن سرمایه گذار با رویکردی منطقی به تحقق امر اگر چنانچه علم و تجربه آن را شدنی می داند بنگریم و هر آنکس که در این حوزه مشتاق و قادر به رفع موانع است از او یاری بخواهیم و قدردان زحمات آن ها باشیم.

خواستار رفع موانع بودن به معنای داشتن پشت پرده نیست

نماینده از مسوولان مرتبط می خواهد که موانع را رفع کنند اما اگر چنانچه انتظار می رود خود شخصا پیگیر رفع علمی مشکلات اسکای مال باشد، انتظار زیاده ای است چرا که این امر متولی دارد و ایشان تنها می تواند توصیه یا پیگیری های شفاهی یا کتبی منقطعی همانگونه که در دیگر پروژه های سرمایه گذاری در همدان داشته است را داشته باشد.

 اگر سوابق نماینده موردنظر را نیک بنگرید و از فضای ذهنی خودساخته خویش خارج شوید درمی یابید که وی در پروژه های سرمایه گذاری دیگر نیز رویکردی مشابه داشته است اما اینکه چرا به سرانجام نرسیده است بایستی از مسوولین وقت آن را پیگیر بود.

اینکه نماینده ای خواستار حمایت بیشتری از یک پروژه است الزاما به معنای وجود منافع نخواهد بود که اگر اینگونه باشد نماینده ای که رویکردی  مخالف پیش گرفته است را نیز باید به روابط نهان متهم کنیم که چرا مخالف است و نکند دارای منافعی از لج ولجبازی و ...است.

چرا مخالفان این پروژه همین پرسش را از نماینده دیگر که مخالف تحقق پروژه اسکای مال است نمی کنند که به دنبال پروژه های دیگر که در همدان راکد مانده است نمی رود؟

برخی از پروژه های راکد مانده در همدان درگیر بروکراسی اداری می شود و سرمایه گذار که دیگر حوصله پیگیری ندارد عطایش را به لقا می بخشد و می رود. اما اگر سرمایه گذاری در پیگیری های خود استمرار دارد نشان از پشت پرده نخواهد داشت، شاید هم بزرگواران فکرش را نمی کردند که وی تا این اندازه دوام آورد که دست یاری به سوی نماینده برای حل مشکلش دراز کند.

در پایان باید گفت اینگونه سخن گفتن بیراه رفتن است، سعی کنیم روشنگری را با شهودی علمی پیشه خود سازیم و نه با تکیه بر تمایلات درونی و هیجانی غالب و منابعی بدون استناد.

در این مسیر سعی کنیم البته نه تنها در این مورد بلکه در تمامی موارد اسباب را برای حضور سرمایه گذار به گونه ای  فراهم کنیم که ایجاد اقتصادی پویا در شهر کند  و موانع را همانگونه که نماینده محترم بر رفع آن ها تاکید دارند به صورت علمی از میان برداریم تا همگان از این مهم رضایت  داشته باشند.

(اینکه در ابتدا گفته شد زاده شهر همدان نیستند( غرض بر این بود که رفتار به گونه ای دارای عرق و تعلق به خاک رابیان می دارد که گویی تنها دلسوزان این شهر هستند، ضمن آنکه مقدم تمامی مهاجران و غیر آن ها را در این شهر گرامی می داریم هدف آن بود که ایشان تناسب و میزان ابراز احساسات را درنظرگیرند))

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه