English

حاجی بابایی در بوشهر:

فرد انقلابی در پی رضایت مردم و نظام است/حمایت از کارگران عسلویه مورد تاکید قرار دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه فرد انقلابی در پی رضایت مردم و نظام است و غیر انقلابی منافع خود را اولویت می داند، گفت: پارس جنوبی بزرگترین منطقه صنعت نفت است و باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم؛ کارگران در شرایط بسیار سختی در عسلویه کار می‌کنند و حمایت از کارگران و ارتقای شغلی آنها مورد توجه و تاکید قرار دارد.

فرد انقلابی در پی رضایت مردم و نظام است/حمایت از کارگران عسلویه مورد تاکید قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید رضا حاجی بابایی  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  پنجشنبه شب درنشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه فرد انقلابی در پی رضایت مردم و نظام است و غیر انقلابی منافع خود را اولویت می داند، گفت: پارس جنوبی بزرگترین منطقه صنعت نفت است و باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم؛ کارگران در شرایط بسیار سختی در عسلویه کار می‌کنند و حمایت از کارگران و ارتقای شغلی آنها مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی افزود:  باتوجه به ضرورت باید یک سری از پروژه های بزرگ در استان را به صنایع موجود  واگذار کرد تا زودتر به نتیجه برسد و از آنها بخواهیم ردیف‌های اعتباری برای این پروژه‌ها تعریف کنند.

وی در خصوص سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: نوع سرمایه گذاری خارجی را به شرطی می پذیریم که بعد از چند سال تکنولوژی را کامل به ایران منتقل کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از پروژه راه آهن شیراز- بوشهر - عسلویه با تخصیص منابع مالی لازم حمایت می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با تخصیص سه تا پنج درصد از درآمد صنایع بزرگ و پتروشیمی ها به استان‌های میزبان حمایت می‌شود چنانچه شهرداری‌ها را نیز مکلف کردیم پنج درصد از درآمدهای خود را به امور فرهنگی تخصیص دهند.

حاجی بابایی گفت: مهمترین وظیفه قوای سه گانه و همه دلسوزان انقلاب اسلامی حفظ نظام است و این مهم  از معبر رای مردم می گذرد که باید این کار با دقت انجام شود.

وی ادامه داد: انقلابی کسی است که خود را برای نظام فدا می کند تا مردم و نظام راضی و حفظ شوند و فرد غیر انقلابی چه سیاسی و غیر سیاسی کسی است که برای خود کار کند .

حاجی بابایی با بیان اینکه رمز ماندگاری شهید سلیمانی این است که خود را وقف نظام کرد اضافه کرد: سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده و دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه وظیفه دارند در میدان حاضر شوند و رضایت مردم را بعنوان مهمترین سرمایه اجتماعی جلب کنند.

وی اظهار کرد: در همین راستا همه باید در خدمت مردم باشیم و به سمتی حرکت کنیم که زندگی ما مانند زندگی مردم باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری موفق است که زندگیش در دوران مدیریت متحول نشود؛ مراقب باشیم چون مردم بیش از کمبودها از تبعیض‌ها ناراضی هستند به همین دلیل باید مراقب این اصل باشیم.

وی اضافه کرد: هیچ کسی را محکوم نمی کنیم اما در طول سال‌های گذشته در حق استان بوشهر ظلم شده است به همین دلیل از نمایندگان این استان  می خواهم فکر کنند که برای استفاده از ظرفیت‌های این استان باید چه کاری انجام داد.

حاجی بابایی اظهار کرد: پارس جنوبی بزرگترین منطقه صنعت نفت است و باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشیم؛ کارگران در شرایط بسیار سختی در عسلویه کار می‌کنند و حمایت از کارگران و ارتقای شغلی آنها مورد توجه و تاکید قرار دارد.

 وی ادامه داد: با وجود جمعیت کارگری موجود در عسلویه اما این شهرستان فاقد یک بیمارستان مجهز است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل آب در استان بوشهر افزود: حل مشکل آب یکی از محوری ترین مباحث برنامه هفتم توسعه خواهد بود و باید دید در این زمینه چه چیزی را باید تصویب کرد.

حاجی بایایی تاکید کرد: همه کمک می‌کنیم با برنامه ریزی دقیق و اجرای برنامه های مدون شاهد یک تحول اساسی، ملموس و خوشحال کننده در چهار سال آینده در استان بوشهر باشیم.

وی در خصوص اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در صنایع موجود در استان حمایت می شود و باید در اولویت باشد.

حاجی بابایی گفت: استانی که به استان خرما و دریا مشهور است نباید امروز بزرگترین مشکل آن تامین آب باشد و این مساله نشان می دهد در این زمینه خوب کار نشده است.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه‌های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر