English

استاندار یزد در نشست با شرکت های دانش بنیان؛

۴۰ هزار بیکار فارغ التحصیل در یزد/ راهکار رفع بیکاری، توجه به علم و فناوری است

استاندار یزد گفت: استان یزد با ۴۰ هزار بیکار فارغ التحصیل مواجه است که این حجم از ظرفیت، نباید چنین باشد و راهکار رفع این معضل، توجه به علم و فناوری است و به عنوان دولت باید تسهیلگری کنیم و با برداشتن موانع، مجموعه اکوسیستم را برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، هماهنگ کنیم.

40 هزار بیکار فارغ التحصیل در یزد/ راهکار رفع بیکاری، توجه به علم و فناوری است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در نشست با مدیران شرکت های دانش بنیان استان یزد، اظهارکرد: منطقه ای که بیشترین ظرفیت صنعتی و معدنی کشور را دارد نباید بیش از ۴۰ هزار نفر فارغ التحصیل بیکار داشته باشد و رفع مشکل این افراد نیاز به بازنگری دارد باید همه کمک کنیم این گره باز شود.

فاطمی افزود: مدیران مجموعه دستگاه های دولتی استان باید مسیر را هموار کنند و حمایت بیشتری صورت گیرد و بسیاری از این معضل از مسیر علم و فناوری می گذرد که متولی و فعالان آن شرکت های دانش بنیان هستند.

استاندار با تاکید بر این که در این استان با ظرفیت های متعدد نباید ۴۰ هزار بیکار فارغ التحصیل وجود داشته باشد، گفت: راهکار رفع این معضل، توجه به علم و فناوری است و به عنوان دولت باید تسهیلگری کنیم و با برداشتن موانع، مجموعه اکوسیستم را برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، هماهنگ کنیم.

وی با بیان این که برخی از مسایل روند و روال طبیعی خود را دارند، گفت: با این حال در برخی از مسایل باید شخص استاندار ورود کند و منابع انسانی و ظرفیت‌های معنوی را به کار گیرد تا اتفاق مورد نظر واقع شود.

فاطمی در ادامه موضوعات آب، گردشگری، مسکن، علم و فناوری و محیط زیست، صنایع های‌تک و پیشرفته را جزو مسایلی دانست که شخص استاندار باید به آنها ورود کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای ویژه توسعه گردشگری استان که ماهانه تشکیل جلسه داده و مسائل این حوزه را بررسی و پیگیری می‌کند، تشکیل شورای ویژه در حوزه علم و فناوری به ریاست استاندار را الزامی خواند و گفت: این شورا باید تا حداکثر دو هفته آینده تعریف شود و تا یک ماه آتی تشکیل جلسه بدهد تا مسائل و موضوعات مبتلا به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ان بررسی و مرتفع شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه