English

کمیسیون نظارت شورا ورود کند؛

رانندگان تاکسی در همدان خود قانون وضع می کنند

رانندگان تاکسی در همدان با اشاره به اینکه نان گران شده است و وضعیت زرد شده است خود قانون وضع کرده و کرایه ها را افزایش داده اند که این عمل عین بی قانونی است و کمیسیون نظارت شورا بایستی ورود پیدا کند.

رانندگان تاکسی در همدان خود قانون وضع می کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، تاکسی ها در دوران شیوع اوج کرونا ویروس اعتراض کردند بر اینکه اگر کسی نمی خواهد کرونا بگیرد پول یک نفری که کاسته می شود را باید تقسیم کنند بین سه نفری که در ماشین سوار می شوند و مردم باید برای سلامت خود پول خرج کنند و آنقدر اعتراض کردند تا به خواسته خود رسیدند و کرایه را افزایش دادند.

حال بعد از اینکه کرایه ها را افزایش داده اند اینبار با بهانه هایی متفاوت مقصود خود را عملی می کنند

ایشان مدعی هستند چون وضعیت زرد است و نان گران شده است یا باید چهار نفر سوار کنند یا اینکه کرایه را دوباره افزایش دهند و تا زمانی که وضعیت قرمزنشود همچنان همان کنند.

به راننده گفته می شود اگر نان گران شده دارای بند قانونی است و در فرایند مشخص خود اتفاق افتاده است و نه به این صورت، بی اعتنا پاسخ می دهد "شی میگی تو، پیاده شو اصنا!" 

یا اینکه "وضعیت زرد شده دیه! رییس خطمان گفته کرایه ها ر زیاد کنیم/ کرایه تاکسی رفته بالا چون نون گران شده/ شی میگی تو نماخای پیاده شو" بکارگیری لحنی نامناسب!
شهرداری و شورا یک اقدام دیگر که باید انجام دهند آن است که دوره هایی آموزشی برای برخی رانندگان و نه البته همه آن ها در احترام به مخاطب و رعایت آداب و مناسباتی که یک تاکسی دار و راننده تاکسی باید رعایت کند قرار دهند یا به هر فردی تاکسی ندهند مگر با گذراندن دوره های لازم و کافی!

گویی شهر صاحبی و یا قانونی ندارد و هر که هر کار دلش می خواهد می کند برای این اتفاق هم نیاز به بند قانونی و ابلاغ ستاد کرونا ندارند

شورای شهر و شهرداری و تاکسیرانی هم نظاره گر هستند البته صحبت ها و برخوردهایی داشته اند و حتی با دادستانی نیز مکاتبه شده است اما وضعیت همچنان همان است و راننده ها در پاسخ به اینکه چرا چنین می کنند می گویند:

* "کی گفته قانون باید بگه، چرا قانون فقط برای تاکسی دارهاست
* نون گران شده
* وضعیت زرد شده دیه
* ماخای بخوا، نماخای پیاده شو
* به م ربطی نداره، رییس خطم آقای م گفته باید زیاد کنیم یا چهار نفر سوار کنیم
* حرفی داری برو تاکسیرانی"
حال پرسش اینجاست چگونه راننده تاکسی و یا هر کس دیگر به خود اجازه می دهد قانون وضع کند در حالیکه صلاحیت جایگاه وضع قانون را ندارد.
البته شورا نیز باید به وظیفه خود که همان نظارت بر امور شهر است بیشتر 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه