English

علی اصغر شالبافیان:

خراسان رضوی یک الگو گردشگری و زیارت برای کشور است

معاون گردشگری و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر بیان کرد: پیش بینی‌ می‌شود روند افزایشی ورود زائران به مشهد حداقل تا پایان شهریور ماه تداوم داشته باشد و برنامه‌ریزی‌ها باید با این نگاه باشد.

خراسان رضوی یک الگو گردشگری و زیارت برای کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور در سخنانی عنوان کرد: محدودیت‌های سفر طی دو سال گذشته موجب تقاضای انباشته سفر شده است، و این تقاضا، تمایل به زیارت در نوروز ۱۴۰۱ را افزایش داده است.

شالبافیان این سخنان را در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد و افزود: اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر را از خراسان رضوی آغاز کردم چون علاوه بر بحث معنویت به دلیل بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، این استان الگویی برای کشور است و به دلیل شوق زائران برای حضور در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد که لزوم برنامه‌ریزی را مضاعف می‌کند.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور همچنین متذکر شد: با شیوع پاندمی کرونا  اگر چه ستاد خدمات سفر در کشور تعطیل نشده بود اما به واسطه کاهش حجم کار، فعالیت آن نیز کمتر شده بود و اکنون در شرایطی قرار خواهیم گرفت که سفرها از زمان قبل کرونا نیز بیشتر خواهد شد و به هماهنگی بیشتری نیاز داریم.

وی تاکید کرد: بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی به شدت آسیب دیده است، که ارائه  تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد و  تمهیداتی که باید اندیشیده شود فقط مربوط به حوزه زائران داخلی  نیست چون بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است.

شالبافیان تصریح کرد: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی  افزایش خواهد یافت و براساس گزارش‌های دریافتی از برخی نمایندگی‌های ایران در کشورهای پاکستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال خوبی از سفر به ایران در پیش داریم.

معاون گردشگری کشور

معاون گردشگری کشور یادآور شد: فعالیت دائمی و در طول سال ستاد اجرایی خدمات سفر ضروری است و پیش بینی‌ می‌شود روند افزایشی ورود زائران به مشهد حداقل تا پایان شهریور ماه تداوم داشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها باید با این نگاه باشد.

وی اذعان کرد: خراسان رضوی یک الگو برای کشور است طرح مبدا تا مبدا را به عنوان الگو به استان‌های دیگر نیز ارائه و به‌طور متناسب نظارت نیز خواهیم کرد، خراسان رضوی نیز نقش محوری دارد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور ادامه داد: دستگاه‌های دولتی با برخی محدودیت‌ها مواجه‌اند و استفاده از ظرفیت داوطلبان و نهادهای مردمی باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این که بحث خدمت به زائران در استان خراسان رضوی مطرح است امکان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بیشتر است.

شالبافیان در خاتمه خاطرنشان کرد: استاندار خراسان رضوی با استانداری‌هایی که در مسیر تشرف زائران قرار دارند، برای خدمات رسانی به زائران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و از شهرستان‌های استان نیز غفلت نشود و فرمانداری‌ها نیز فعال شوند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه